2009.11.04. 18:13
Közlekedési káosz lehet Nyíregyházán
<p>Nyíregyháza - A külön<br /> buszsávok építése nem<br /> javítja majd a tömegközlekedés<br /> versenyhelyzetét.</p>
– Az
útépítés,
korszerűsítés ma már nem
milliós, hanem milliárdos program
Nyíregyházán is –
írja a nyíregyházi
V@rosvita levelezője,
Lányi Botond. Mindez
arról jutott eszébe, hogy mind az
interneten, mind a polgármesteri hivatalban 30
napra közszemlére tették a
nyírségi megyeszékhely
városi
közlekedésfejlesztési
tervét.
A levél szerzőjének kisebb
megdöbbenést okoz, hogy a 2001-ben
elfogadott
közlekedésfejlesztési
koncepcióban meghatározott feladatok
végrehajtása mellett is erőteljesen
nőtt a személygépkocsi forgalom a
városban.
„Mindez azt bizonyítja, hogy a
hosszú távra meghatározott
főút, gyűjtő út és
kiszolgáló út
hálózati hierarchiája
sérül akkor, amikor anyagiak
hiányában az
útépítés nem tart
lépést a
városfejlesztéssel. Így
történhetett meg, hogy a nem teljesen
kiépített kiskörútig
jönnek személyautóval azok, akiknek
a belvárosban van dolguk, illetve a Vay
Ádám körúton nagy az
átmenő forgalom – derül ki a
tervet készítő budapesti Pro
Urbe Kft. alig hat oldalas
összefoglalójából.
Vágyálom marad
Érdemes nem csak tanulmányozni, hanem a
korhoz igazítva aktualizálni is a
közlekedésfejlesztési
tervet, nehogy írott malaszt legyen
például a parkolás
szabályozására tett javaslat. A
lebontott Egyház és Síp
utcák üres telkén kialakult
zsúfolt parkoló például azt
mutatja, hogy a beépítésnél
itt van létjogosultsága egy
mélygarázsnak, vagy
parkolóháznak” –
vélekedik a V@rosvita levelezője.
Az ország, a város
teherbíró
képességének ismeretében
Lányi Botond
vágyálomnak minősítette azt a
javaslatot, mely szerint a
tömegközlekedés
versenyhelyzetét javítaná, ha
külön buszsávok
épülnének a város
frekventált területein. Azt viszont nagyon
támogatni tudja, hogy kiépüljön
az automatikus forgalomirányító
központok azon rendszere, amely az adott
útszakasz nagyobb átbocsátó
képességét teszi
lehetővé.
- Zajácz D. Zoltán -