2021.03.07. 08:58
Kulcspozícióban Záhony
A közlekedésfejlesztés középpontjában egyértelműen a vasút áll majd.
Szándéknyilatkozatot írtak alá a fejlesztésekben együttműködő felek
Forrás: CELIZ – Rail Cargo Hungária
A dokumentumot a CELIZ részéről a konzorciumvezető MÁV-REC Kft. képviseletében Csomós Norbert ügyvezető, a Rail Cargo Hungaria részéről Körös Norbert CEO és Kotiers Román CFO, az igazgatóság tagjai látták el kézjegyükkel.
Növekvő volumen
A két társaság vezetőinek egybehangzó prognózisa szerint a következő évtizedben a Kína és Európa közötti vasúti árufuvarozási volumen jelentősen növekedni fog. A kínai ipar ugyanis elérte azt a fejlettséget, amely lehetővé teszi kapacitások – gyártósorok, gyártási technológiák – exportját. Mindezekből Magyarország nemzetgazdasága is profitálhat abban az esetben, ha a záhonyi átrakási infrastruktúra számottevő fejlesztése megvalósul. A kínai áruk európai érkeztetéséhez és logisztikájához szükséges kapacitás rendelkezésre állása döntő szerepet játszik ugyanis abban, hogy a rendkívüli mennyiségű távol-keleti küldemények szállítási útvonala részben Magyarországon keresztül vezessen az Európai Unió piacaira.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár online hozzászólásában kifejtette, hogy a hazai közlekedésfejlesztési erőfeszítések középpontjában a következő 10 évben egyértelműen a vasút áll majd. Összesen mintegy 6000 milliárd forintos kötött pályás beruházás várható: az infrastruktúra korszerűsítésére 4000 milliárd, a gördülőállomány megújítására mintegy 2000 milliárd forintot szán a kormány. A hazai vasútprogram kiemelt céljai közé tartozik, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztóközpontjává váljon, ennek szerves részét alkotják majd a jövőbeni záhonyi fejlesztések.
KM