2021.07.07. 17:00
A motor egy élményfaktor
Iski Tamás a tájtúrán olyan helyszínekre is eljutott, ahol korábban még nem járt.
Iski Tamás gázkészülék-szerelő a civil életben | Fotó: Iski Tamás archívuma
Az Óriáskerék Motoros Egyesület (melynek Szász Károly az elnöke) legutóbb tavaly rendezte meg a hagyományos motoros tájtúraversenyét. A pandémia keresztülhúzta a számításokat, nem tudták megadni a módját a díjátadásnak. A napokban a civil szervezet tagjai jókat sztoriztak az eredményhirdetés után. Katona László lett az első (róla már korábban írtunk), a második helyet Iski Tamás, a harmadikat pedig Benkő Zoltán szerezte meg.
Lépések a köbcentik lépcsőjén
– Én már nagyon fiatalon felültem az édesapám motorjára. Az egy 50 köbcentis robogó volt. Utána mindig arra törekedtem, hogy legyen egy saját motorkerékpárom – említette Iski Tamás, majd elárulta: – A fizetésemből vettem magamnak az akkor nagyon népszerűnek számító Simson S 50-es típusú „rettenetet”. Onnantól lépkedtem fel a köbcentik lépcsőfokán: ETZ 125, ETZ 251, Jawa 350, Junak 350. Aztán egy időre félreraktam ezt az élményfaktort, mert voltak fontosabb dolgok is az életemben.
– Aztán vagy öt éve újból felhúztam a kesztyűt, és vettem egy 800-as Suzuki intrudert, ami nem igazán a kényelméről híres. Eleinte csak kisebb távolságokra használtam a motorjaimat. A választásnál sokat nyomott a latba a külseje, a megjelenése. Aztán amikor elmentem egy 3 ezer kilométeres túrára, már más volt a szempont. Három éve elmentem kocsival egy motorszalon előtt, és megpillantottam egy Honda NC750X-et, amit ki lehetett próbálni. Kitöltöttem a papírokat, és utána csaptam vele egy körülbelül 20 kilométeres karikát. Másnap meg is hirdettem a motoromat...
Az Óriáskerék Motoros Egyesület motoros tájtúraversenyén a résztvevők felkeresték Szabolcs-Szatmár-Bereg kulturális, történelmi, építészeti és természeti értékeit, nevezetességeit. Az indulók a részvételi lapjuk és a regisztrációs számuk feltüntetésével olyan fotókat készítettek, amelyek a lehető legjobban hasonlítottak a mintaképen látottakra.
Évi tizenhatezer kilométer
– A motoros tájtúrán felültem a 750 köbcentis gépre, és felkutattam olyan helyszíneket is, amikről addig fogalmam sem volt, hogy léteznek. Rengeteg épületet, emlékművet, szobrokat láttam, és a nap végén arra gondoltam, hogy tökéletes élményben lehetett részem.
Iski Tamás gázkészülék-szerelő a civil életben, és amikor csak teheti, motorra pattan.
– Már vannak elképzeléseim, tudom, hogy hova szeretnék elmotorozni az év további részében. Kiszámoltam, hogy évente körülbelül 16 ezer kilométert teszek meg a motorommal bel- és külföldön.