2021.12.13. 21:26
Szívesen fizetnénk többet a környezetkímélő csomagolású termékért
Egyre fontosabb szempont a környezetvédelem vásárláskor a magyarok számára is.
A magyar vásárlók számára egyre fontosabb szempont a környezetvédelem: egy felmérés szerint a megkérdezettek 74 százaléka fizetne többet egy termékért annak érdekében, hogy azt környezetkímélő csomagolásban kapja kézhez - közölte a Rondo Hullámkartongyártó Kft. hétfőn az MTI-vel.
Megállapították, hogy a magyar lakosság több mint egyharmada részesíti előnyben azokat a termékeket, amelyeknek környezetbarát a csomagolása, a válaszadók 57 százaléka gondol rá, de inkább nem ez alapján dönt, és csupán 7 százalékuk hagyja teljesen figyelmen kívül ezt a tényezőt.
A felmérésből kiderül, hogy karácsonykor a megkérdezettek 59 százaléka gyűjti szelektíven a szemetét, amivel segíti, hogy az arra alkalmas csomagolások visszakerüljenek a körforgásba. A pazarlás visszaszorítása érdekében a lakosság 46 százaléka korábbi csomagolásokat, dobozokat választ az ajándékokhoz, 25 százalékuk pedig új, de környezetbarát csomagolóanyagot vesz.
A zöld hozzáállást mutatja, hogy a válaszadók 47 százaléka saját zacskót visz a boltba, 6 százalékuk csak fenntartható csomagolású ajándékokat vesz, míg 5 százalék kizárólag környezetkímélő védőborításban lévő árut vásárol a karácsonyi étkezésekhez. A válaszadók csupán 12 százaléka jelezte, hogy nem tesz semmilyen fenntarthatósági lépést az ünnepek alatt.
A Rondo megbízásából az Opinio piackutató idén novemberben készített kutatást. A 16-59 éves magyar lakosságból 1131 embert vontak be a reprezentatív felmérésbe, amelyben egyebek mellett azt vizsgálták, hogy a lakosság figyel-e a fenntarthatóságra az ünnepek alatt.
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. az osztrák Ganahl család tulajdonában álló Rondo csoport magyarországi leányvállalata, amely csaknem 210 embert foglalkoztat, évi 17,5 milliárd forint forgalmat bonyolít. A társaság több száz magyarországi gyártó és kereskedő céget szolgál ki környezetbarát, száz százalékban újrahasznosítható csomagolóanyaggal. Termékeik csaknem egyharmadát külföldön értékesítik.
Borítókép: illusztráció