2012.06.13. 17:27
Összevonás, előremutató fejlesztéssel
Hajdúnánás - 2011 őszén a hajdúsági város vezetése népszerűtlen, de szükséges intézkedés megtételére kényszerült az oktatás színvonalának megőrzése és az iskolabezárás elkerülése érdekében.
Hajdúnánás - 2011 őszén a hajdúsági város vezetése népszerűtlen, de szükséges intézkedés megtételére kényszerült az oktatás színvonalának megőrzése és az iskolabezárás elkerülése érdekében. A négy önkormányzati fenntartású általános iskolát a gyerekszám és az állami normatíva csökkenése miatt összevonták, amivel egyetlen, 140 tagú tantestület jött létre, továbbá közel 1300 diák tanul a Bocskai Iskolában.
Együttműködve
Az összevonással elkerülhetetlennek tűnt a pedagógusok közti rivalizálás, a terhek megnövekedése, illetve a körülményekhez való igazodás okozta különböző problémák, utalt vissza a kezdeti nehézségekre Szólláth Tibor polgármester a szerdai, Megyeházán tartott sajtótájékoztatón. Tóth Imre, az iskola igazgatója elmondta, hogy a fellépő gondok megoldására a hasonló területen nagy tapasztalattal rendelkező Egyensúly Mentálhigiénés Konzultációs Alapítványt (EMKA) kérte fel. Első lépésben a szervezet munkatársai feltérképezték a felmerülő problémákat, majd a pedagógusok aktív bevonásával elkezdték az átalakítást és fejlesztést, melynek eredményeként megszületett a „Változásért változunk” program.
Annak kereteiben új szervezeti struktúrát alakítottak ki, a tantestületet bevonták a működési folyamatok kidolgozásába, s elérték, hogy több idő jusson a gyerekekre – így mindenki profitál az intézkedésekből – hangzott el néhány részlet. Tóth Imre kiemelte: az intézmény–összevonás nem járt pedagógus–elbocsátással.
A hajdúnánási iskolafejlesztési programot úgy alakították ki, hogy minden magyar településen alkalmazható legyen – hangsúlyozta a polgármester. HBN-TOB