2015.03.27. 07:16
Jegyzet: Az ajtók záródnak…
Vajon meddig kísértenek még a WTC sötét árnyai? A távolinak tűnő asszociáció azért ötlött fel bennem, mert mint tudjuk, az amerikai ikertornyok lerombolása után, biztonsági okokból ma már meg lehet akadályozni, hogy valaki kívülről beléphessen egy repülőgép pilótafülkéjébe. S ha hihetünk a New York Times értesüléseinek, vélhetően éppen ez a túlbiztosítás okozhatta a Germanwings fapados járatának a tragédiáját is az alpesi Estrop-hegy fölött. Matyasovszki József jegyzete.
Vajon meddig kísértenek még a WTC sötét árnyai? A távolinak tűnő asszociáció azért ötlött fel bennem, mert mint tudjuk, az amerikai ikertornyok lerombolása után, biztonsági okokból ma már meg lehet akadályozni, hogy valaki kívülről beléphessen egy repülőgép pilótafülkéjébe. S ha hihetünk a New York Times értesüléseinek, vélhetően éppen ez a túlbiztosítás okozhatta a Germanwings fapados járatának a tragédiáját is az alpesi Estrop-hegy fölött. Matyasovszki József jegyzete.
A híradások szerint a gép fekete doboza különös hangfelvételeket rögzített, amelyekből arra következtettek, hogy a pilótafülkét elhagyó kapitány – dolgavégezetten – már nem tudott bejutni a fülke zárva talált ajtaján.
Feltehetően sokunkkal megesett már, hogy belülről a zárban felejtettük a kulcsot, s kizártuk magunkat a lakásból, vagy csukott gépjárműveink csomagtartójának ajtaját csaptuk rá a slusszkulcsra. S lehet, hogy gyorsan lakatos után kellett néznünk, de mégiscsak túléltük a legfeljebb tragikomikusnak tekinthető szituációt. De ami a német utasszállítóval történt, az súlyosan tragikus. Mert hiába van kódja még a vezető utaskísérőnek is, ha a félelemalapú társadalmak görcsös túlbiztosítása az ésszerűséget is felülírja.