2015.02.26. 09:55
Mi lesz a hibás termékekkel?
Nyíregyháza - A Baumax a cég honlapján közzéteszi majd a jövőbeni ügyintézés helyszínét.
Nyíregyháza - A Baumax a cég honlapján közzéteszi majd a jövőbeni ügyintézés helyszínét.
A Baumax nemsokára kivonul Magyarországról. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint még nem tisztázott, hogy ezután ki biztosítja a vásárlók szavatossági és jótállási jogait.
A honlapon közzéteszik
Mint a hatóság közleményében olvasható, az üzlet megszűnését követően is érvényesek a jogszabályokban biztosított szavatossági és jótállási jogok.
Hibás termék esetén a fogyasztó kérheti a hibás termék javítását vagy cseréjét, vagy ha a vállalkozás ezeket nem vállalja, akkor a vásárló megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Ezek a jogok a vásárlástól számított két éven belül érvényesíthetőek, a kötelező vagy önként vállalt jótállással rendelkező termékek esetében pedig a jótállási szabályok alkalmazandók a vásárlástól számított egy éven keresztül.
A Baumax Magyarország Zrt. a felvetésre úgy reagált, hogy az utolsó áruház bezárását követően a cég honlapján közzéteszi a jövőbeni ügyintézés helyszínét, szervizpartnerek elérhetőségeit.
– Bár nagy volt a roham a kiárusításkor, a vásárlók a termékek 99 százalékát kipróbálták, tehát nem mondhatjuk azt, hogy eleve rossz gépet vittek haza. Ha később mégis meghibásodna a berendezés, a márkaszervizek a garanciának megfelelően megjavítják a készüléket, a többi készülékkel kapcsolatban pedig a cég vezetői egyeztetnek a leendő partnerekkel – tudtuk meg az egyik dolgozótól.
KM