2015.01.08. 13:18
Mérlegeljenek az autósok!
Nyíregyháza - A lényeg, hogy az ellenőrzés pillanatában legyen egy érvényes úthasználati jogosultság az adott útszakaszra.
Nyíregyháza - A lényeg, hogy az ellenőrzés pillanatában legyen egy érvényes úthasználati jogosultság az adott útszakaszra.
Gulyás Gergely, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának fideszes elnöke budapesti sajtótájékoztatóján jelezte: továbbra is úgy látják, hogy önmagában a megyei alapú matrica jobb, igazságosabb rendszer, viszont a bevezetése során „a sietségből adódóan vagy más miatt olyan hibákat követtek el az illetékesek”, amiket a jövőben jobb lenne elkerülni. A képviselő világossá tette, hogy az útdíjrendelettel kapcsolatban kizárólag a kormányzatnak van hatásköre, országgyűlési törvényalkotási feladat nincs az ügyben.
Úthasználati szokások
Lapunk napi szinten foglalkozik a témával, mindazonáltal olvasóink folyamatosan érdeklődnek, javasolnak – indulatoktól sem mentesen. Mindegyik esetben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a címzett, melynek szóvivője reagált a felvetésekre.
– Sokan úgy vélik, hogy a hagyományos időalapú matricák megszűntek. Fontos leszögezni, hogy az időalapú matricatípusok megmaradtak (heti-10 napos, havi, éves), ráadásul ezeket változatlan áron lehet beszerezni az eddig megszokott értékesítési csatornákon (a teljes viszonteladói hálózatban, ügyfélszolgálatainkon és a NÚSZ értékesítési pontjain, interneten az ematrica.autopalya.hu oldalon vagy mobiltelefonon keresztül sms-ben vagy applikációval) – hangsúlyozta Kibédi-Varga Lajos, egyúttal nyomatékosította: – Fontos kiemelni továbbá, hogy a hagyományos időalapú matricák mellé az érvényességi idő figyelembe vételével már nem kell megyei matricát vásárolni. Az a lényeg, hogy az ellenőrzés pillanatában legyen egy érvényes úthasználati jogosultság az adott útszakaszra. A 2014. december 31-e előtt vásárolt heti (10 napos) és havi matricák a lejárat időpontjáig, a 2014-es éves matricák 2015. január 31-éig érvényesek a vásárláskor érvényben lévő feltételek mellett. Ez igaz arra az esetre is, ha az új rendelet szerint már D2 kategóriába tartozó gépjárműnek 2014. évi (D1) éves matricája van.
– Mi azt tanácsoljuk, minden kedves ügyfelünk gondolja át és mérlegelje az úthasználati szokásait alapul véve, hogy számára melyik megoldás a kedvezőbb az év során. A nemzetiutdij.hu oldalon a kérdések-válaszok menüpontban lehet találni példákat arra, hogy a megyei matrica milyen kombinációkban jelenthet akár jelentős megtakarítást is.
Fogy a matrica ezerrel
A legfrissebb értékesítési adatok összegzése szerint 2015. január 6-án 14 óráig összesen 420 ezer matricát értékesítettek, amelyből 242 ezer volt megyei matrica (azaz közel 60 százaléka).
Irány újra Bocskaikert!?
A 12 kilométeres 4-es elkerülőt egy éve adták át. A 2×1 sávos út az M35-ösnél kezdődik, Debrecent nyugatról kerüli meg, s Bocskaikert után torkoll a 4-es főútba. A célja az volt, hogy tehermentesítse Debrecent az átmenő forgalomtól. Akik például korábban Szolnokról, Püspökladányból vagy Hajdúszoboszlóról szerettek volna eljutni Nyíregyházára vagy esetleg Ukrajnába, azok ingyen kerülhették el Debrecent. Most ezt csak akkor tehetik meg, ha vesznek legalább egy hajdú-bihari sztrádamatricát.
KM–LTL