2021.02.17. 17:36
Tájékoztató kampány indult a magyar gyógyszerekről
A hazai gyógyszerek megismerése érdekében a Magyar Gyógyszer Védjegy használói átfogó edukációs, országos kampányt indítottak – tájékoztatott a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége (MAGYOSZ) szerdán.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Kiemelték: a MAGYOSZ által kiadható védjegyet jelenleg 11 vállalat helyezheti el termékein.
A hazai gyógyszergyártók 2014-ben hozták létre a Magyar Gyógyszer Védjegyet, azzal a céllal, hogy az orvosokat, gyógyszerészeket, betegeket hiteles forrásból informálják a Magyarországon készült vagy kutatott, fejlesztett gyógyszerekről – idézték fel.
A szövetség felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai gyógyszergyártók átlagosan 70-80 milliárd forintot költenek évente kutatás-fejlesztésre. A hazai gyártók termékeinek 82 százalékát a világ több mint száz országában értékesítik, az exportból származó árbevétel megközelíti a 900 milliárd forintot.
A hazai gyógyszeripar számos betegségre kínál terápiát, de elsősorban olyan egészségügyi panaszokra, amelyek a magyar társadalmat leginkább sújtják: szív- és érrendszeri megbetegedésekre, anyagcserezavarokkal kapcsolatos kórképek kezelésére és idegrendszeri megbetegedésekre
- ismertették.
Greskovits Dávid, a MAGYOSZ elnöke elmondta, hogy a házi- és szakorvosok, valamint a patikákban dolgozó gyógyszerészek ismerik, és elismerik a magyar védjeggyel ellátott gyógyszereket, és arra ösztönzött mindenkit, hogy forduljanak bizalommal ezekhez a szakemberekhez.
Borítókép: illusztráció