2019.06.14. 15:21
Pénzre megy: javította oldalát a magyar PayPal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2017 márciusában indított eljárást a PayPal (Europe) S.á.r.l. et Cie, S.C.A.-val szemben.
Forrás: Shutterstock
A GVH valószínűsítette, hogy a fizetési szolgáltató tájékoztatásai időszerűtlenek, hiányosak a pénznemváltást igénylő fizetéseknél alkalmazott árfolyamokról, illetve azok módosítási lehetőségeiről, így
ezek megtévesztők a fogyasztók számára.
A PayPal szolgáltatásait igénybe vevő fogyasztók számára a vállalkozás végzi el a pénznemváltást saját átváltási árfolyamán, azonban választhatják a kártyakibocsátó bankjuk által alkalmazott, banki árfolyamon végzett átváltást is.
Mivel az egyes szolgáltatók által alkalmazott váltási árfolyamok eltérők, így a felhasználó ez irányú döntése is eltérő végösszegű vételárhoz vezethet, ami szükségessé teszi a megfelelő és időszerű fogyasztói tájékoztatás biztosítását a szolgáltatás használatakor.
Már egyértelműbb a vevőknek szóló tájékoztatás
A Paypal már az eljárás idején egyszerűsítette weboldalának működését, illetve vállalta, hogy 4 hónapon belül módosítja a magyar felhasználók számára a vásárláskor megjelenő tájékoztatását.
Az átalakítás eredményeként a társaság a saját átváltási árfolyamával együtt jeleníti majd meg a kártyakibocsátó által lebonyolított átváltás választásának lehetőségét. Utóbbi választása esetén a vállalkozás felhívja a fogyasztókat banki értesítőjük ellenőrzésére. A PayPal emellett vállalta, hogy áttekinthetőbbé teszi a fogyasztóival kötött szerződését is.
A GVH döntése meghozatalakor lényeges körülmény volt, hogy a cég vállalásai közvetlenül segítik a versenyt, különösen a szolgáltatók közötti választást és váltást. A kötelezettségvállalás teljesülését a GVH utóvizsgálat keretében ellenőrzi.
A versenyhivatal – tekintettel a kötelezettségvállalásra – jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki.
Borítókép: Shutterstock