2011.10.28. 09:36
Újgyőri főtér: „Nem felelős senki sem”
Miskolc, Diósgyőr - Kérdéseket tettünk fel Borsos Attila vezérigazgatónak és Erdős Tamásnak, a kivitelező cég területi igazgatójának.
Miskolc, Diósgyőr - Kérdéseket tettünk fel Borsos Attila vezérigazgatónak és Erdős Tamásnak, a kivitelező cég területi igazgatójának.
Kérdéseink Borsos Attilához, az MVK Zrt. vezérigazgatójához
Miért a polgármesteri hivatal kérte az Újgyőri főtér átalakítását, a közlekedési vállalat nem látta, hogy probléma van a téren az autóforgalommal?
Válasz: Az MVK Zrt. tömegközlekedést üzemeltető vállalat, melynek semmiféle felelőssége nincs abban, hogy a városban a személyautó-forgalom miként bonyolódik.
De a Zöld Nyíl projekt miatt kellett megváltoztatni az Újgyőri főtér forgalmi rendjét.
Válasz: Így van, de a térnek korábban is sok problémája volt. Ugyanúgy feltorlódtak a járművek, és baleseti gócpontok is kialakultak, ami miatt a gyalogosok veszélyben voltak. Ezt meg kellett szüntetni. Úgy tűnt, az eredeti tervek jók lesznek, de nem lettek jók, ezt senki nem vitatja. Ezt mis is láttuk, de az átalakításról döntést hozni a város vezetésének a felelőssége, ezért polgármester döntött út, hogy új terveket kell készíteni. Mi is indítványoztuk, de a döntés a polgármester kezében volt, hiszen ez egy város érintő forgalmi kérdés.
Konkrétan kinek a hibája, hogy nem voltak jók az eredeti tervek? Felelősségre vonnak-e valakit emiatt?
Válasz: Nem gondolom, hogy itt felelősségre kellene valakit vonni. Az történt, hogy azok a modellezések és forgalomfelmérések, melyek tavaly készültek a tervek előtt, azok nem igazolódtak be. Erre felelőst találni nagyon nehéz.
Mi lehet annak az oka, hogy a tervek nem igazolódtak be?
Válasz: Valószínűleg az autósok szokásai megváltoztak az építkezés alatt. Lehet, hogy amikor a felméréseket végezték, kisebb volt a forgalom. De még ezer oka lehet.
A tervezőnek volt friss forgalomszámlálási adata? Azt hallottuk, hogy régebbi adatokat kapott, azért nem sikerültek jól a tervek.
Válasz: Ezt nem tudom, mert még nem voltam az MVK. Zrt. munkatársa tavaly. De ha régi adataik lettek volna, azt jelezniük kellett volna.
A gyalogosok most nem tudnak átmenni a téren, mert egyelőre nem működnek a közlekedési lámpák.
Válasz: Erre azt tudom mondani, hogy a közlekedési szabályokat be kell tartani. Ahol nincs zebra, ott nem lehet átmenni, ahol pedig zebra van, ott az autóknak meg kell állniuk. A lámpák kérdése nem a mi kompetenciák, de jövő hét végére a tér már a végleges állapotába kerül.
Az átépítés miatt elmaradnak más munkák?
Válasz: Semmi nem marad el. Ezt a problémát a projektigazgatóság, a mérnök és a kivitelező magáénak tekintette, és közös összefogással oldja meg.
Kérdéseink Erdős Tamáshoz, a kivitelező cég területi igazgatójához
Mennyibe kerül az Újgyőri főtér átépítése és a korrekciós terv elkészíttetése?
Válasz: Pontos összeget nem tudok mondani, mert a szerződésünkben vannak olyan mobilizálható keretek, melyek pont ilyen esetekre nyújtanak fedezetet. Így az átépítéshez nem kell szerződést módosítani. De hogy valami támpontot mondjak, körülbelül 15 millió forint az átépítés költsége.
Kiderült-e, személy szerint ki ezért a felelős?
Válasz: A magyar emberek nagyon szeretik a felelőst keresni. Indokolt esetben kell is, de pont ez az a szituáció, amikor még sem kellene. Hiszen mindenkinek a legjobb tudása és különböző vizsgálatok alapján esett a választás erre a kivitelezési tervre. De kiderült, ennél lehet egy kicsit jobb megoldást választani. Nem hibázott senki, nem felelős senki, és városi költségtöbblet nélkül megoldható az átépítés.
ÉM
Újgyőri főtér: Kevésnek bizonyult az egy sáv
Hétfőre átépítik az Újgyőri főteret, Diósgyőr irányába újra két sávban haladhatunk.