2019.03.28. 11:03
Rali ob - Egerben rajtol a hétvégén a kilencfutamos bajnokság
Budapest - A hétvégén Egerben és környékén kezdődik a rali országos bajnokság idei szezonja, amelynek kilencedik, záró versenyére Nyíregyházán és környékén kerül sor november elején az Európa-bajnoki futammal egy időben és helyszínen.
Budapest - A hétvégén Egerben és környékén kezdődik a rali országos bajnokság idei szezonja, amelynek kilencedik, záró versenyére Nyíregyházán és környékén kerül sor november elején az Európa-bajnoki futammal egy időben és helyszínen.
A pénteken kezdődő és vasárnap záruló Eger-ralira - az összes géposztályt figyelembe véve - csaknem 180 páros adta le a nevezését, ami rekordot jelent. Egerben több külföldi indulóra is lehet számítani, mert a verseny közép-európai zóna (CEZ) futam is egyben.
Az országos bajnokságban a Hadik András, Kertész Krisztián kettős egy Ford Fiesta R5-tel száll harcba a címvédésért, a tavaly mögöttük nagy csatában második Turán Frigyes, Bagaméri László duó egy ugyanilyen autóval áll rajthoz.
"Ezzel az autóval már rengeteg tapasztalatot szereztünk, nagyon sok körülményre rendelkezünk beállítási adatokkal, amelyek a gumiabroncsokkal is összhangban vannak" - mondta a szezonnyitó előtt a Shell Helix Ultra csapatában versenyző Turán, aki 2018-ban a záróforduló utolsó gyorsasági szakaszán, egypontos különbséggel veszítette el a bajnoki címet Hadikkal szemben.
A tavaly az összetettben harmadik Vincze Ferenc, Bacigal Igor páros szintén ott lesz az egri rajtnál, változatlanul egy Skoda Fabia R5-össel.
A magyar raliba 15 év szünet után tér vissza a világbajnokságon nyolcszoros konstruktőri bajnok Citroën Racing: a Velenczei Ádám, Zsiros Gábor kettősnek - félig gyári támogatással - a C3 R5 volánja mögött az év végi dobogós helyezés a célja.
"Nagy lehetőség előtt állok, nem volt még ilyen a pályafutásom során, ez lesz a legprofibb szezonunk" - jelentette ki a 27 éves Velenczei, aki tavaly az abszolút értékelés ötödik helyén végzett. - "A teszteken megtett néhány kilométer után azt mondhatom, hogy az autónak nagyon jó a váltója, szenzációs a fékje, és a motorerő tekintetében is sokkal jobb, mint a korábbi versenyautóim, de az óra fogja majd megmutatni, hogy a teszteken való jó érzés mire lesz elég a többiekhez képest."
A rali ob-n egyszerűsítették a kategóriák elnevezését, így mostantól Rallye1-ben, Rallye2-ben és Rallye3-ban versenyeznek a párosok, valamint a tavaly bemutatkozó utánpótlás-márkakupa, a Peugeot 208 Kupa mellett az idén egy új, szintén az utánpótlást célzó, és a nevezni vágyók számára elérhető árú sorozat, a Kia Rally Cup is elindul. Utóbbiban teljesen egyforma Kia Picanto versenyautókkal állnak rajthoz a párosok, köztük az ezzel az autóval az elmúlt években sok tapasztalatot szerző Vogel Adriennel.
"Az Eger-rali után április utolsó hétvégéjén a Hungaroringen már egy pályaverseny következik, a Kia Platinum Cup a túraautó-világkupa magyarországi fordulóján kezdődik. Ősszel pedig a rali Eb-n is bemutatkozom, a sorozat nyíregyházi zárófutamán állok rajthoz" - nyilatkozott Vogel.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke azt mondta az MTI-nek, hogy a 2019-es szezon minden tekintetben kiemelkedő lesz a hazai ralisport életében.
"A kategóriák átnevezésével egyszerűsítettük és érthetőbbé tettük az ob-t a közönség számára, a nagy versenyzői létszám és az idei sorozat teljes kialakítása pedig az elmúlt négy év munkájának eredménye" - jelentette ki az elnök. - "Az utánpótlás-sorozatoknak köszönhetően már a jövő pilótái és navigátorai is könnyebben tudják megmutatni tudásukat versenykörülmények között, novemberben pedig az utolsó, nyíregyházi fordulón az Európa-bajnokság mezőnyét is vendégül látjuk, és biztos vagyok abban, hogy az a verseny méltó lezárása lesz ennek a kiemelkedő idénynek."
Az Eger-rali ünnepélyes rajtceremóniáját pénteken tartják a Dobó téren, majd egy 4,2 kilométeres távú szuperspeciál gyorsasági szakaszt rendeznek. Szombaton további kilenc, vasárnap pedig hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, amelynek a három nap alatt összesen 163,7 kilométert kell megtennie a célig.
- MTI -