2018.08.27. 09:48
Nyári edzőtábor kipipálva
Mindenféle gondtól mentes és eredményes versenyhétvégét teljesített a bükkszentkereszti MARB futamon Forgács László és Bartók Erik.
Mindenféle gondtól mentes és eredményes versenyhétvégét teljesített a bükkszentkereszti MARB futamon Forgács László és Bartók Erik.
Az amatőr versenyt edzésnek szánta az East Motorsport párosa, de önmaguknak köszönhetően többször is izgalmas szituációba kerültek a tradicionális, bükki gyorsasági szakaszokon. Az élményeket, a csapatvezetőjük, Szabó Krisztián osztotta meg velünk.
Legutóbb a Székesfehérvár Rallye-n versenyzett Laci és Erik, ahonnan a műszaki nehézségek miatt nem túl jó kedvvel tértek haza. De a lényeg az volt, hogy aránylag elég sok pontot sikerült zsákmányolniuk a futam végén, a P13-as géposztályban szerzett bronzéremmel, így azért volt mivel vigasztalódni a küzdelmes versenyt követően – emlékezett vissza a legutóbbi ORC-s megmérettetésre, az East Motorsport csapatvezetője. A június közepén megrendezett Székesfehérvár Rallye után viszont elég hosszú kimenőt kapott a BMW-s duó, a bajnokságban. Veszprémben, murván nem indultak, így az augusztus végi, szeptember eleji ózdi és salgótarjáni folytatás előtt nem ártott egy kis edzést beiktatnunk a páros menetrendjébe. Egy borsodi, majdcsak hazainak mondható MARB rallysprintet néztünk ki nekik, amit a Veszprém Rallye-val szinte egy időben rendeztek meg, a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt pályán, oda-vissza irányban. Többször is autózott már ezen a klasszikus, bükki gyorsaságin Laci, mindkét irányból, mindketten kedvelik, igazi VB-s pálya, aki egy kicsit jártas a honi rallye-zás világában, az garantáltan szurkolt a szélén, vagy autózott már rajta, legalább egyszer. Az áprilisi Miskolc Rallye-n viszont nem hoztak Laciéknak szerencsét a „bükkszentek”, csak a pályabejáráson tudták élvezni az ottani kanyarokat, mert Miskolc Rallye-n, a vasárnapi nap első rajtja után 300 méterrel elment a BMW-nkben a hajtás, így ki kellett állniuk. Ettől függetlenül jó és élvezhető pályának tartják a versenyzőink, az út minőségére, magyarországi viszonyok között nem lehet panaszunk. Hiányzott már a MARB futamok semmi mással nem összekeverhető hangulata is, amit a verseny előtti szombati prológ, a miskolci salakstadionban csak tovább fokozott. A ráhangolódás jó volt, sok néző előtt autózhattak a fiúk, a Népkertben. A vasárnapi versenyen szerencsére nyoma sem volt a székesfehérvári technikai hibáknak, mindet sikerült elhárítani a felkészülés során, az autó teljesen stabilan működött, a rajttól, egészen a célig. A szervezés jó volt, csak a sok becsúszás miatt olykor hosszasan kellett várakozni, de ezen a gyorsaságin nem igazán van hely, nincs hová esni, szűk az út, a mentést pedig értelemszerűen, ha tetszik, ha nem, meg kell várni. Ezúttal nem ment a gyorsasági szakaszon az ORB mezőnye, így nem voltak levágva, letövezve a kanyarok, aminek azt köszönhettük, hogy nem került az útra szinte egyáltalán, felhordás, föld, vagy murva. Tökéletes volt a tapadás. Vagyis tökéletes lehetett volna, ha spórolás címszó alatt nem szereltünk fel a MARB futamra régebbi gumikat a felnikre. Ezek párszor ráijesztettek Erikékre, de mindig megoldották valahogy az izgalmasnak, kalandosnak induló helyzeteket, nem forogtak meg egyszer sem. Megszokták már a fiúk, a minőségi Hankook abroncsokat és ezek régi gumik még véletlenül sem úgy viselkedtek a féktávon, ahogy azt az újaktól elvárják a versenyzők. Ez egy kis hiba volt a részünkről, ám a licencesek közt így is megszerezték Laciék, a futam végén a harmadik helyet, amivel újabb szép trófeákkal gyarapodott az East Motorsport, valamint a Forgács-Bartók duó kupagyűjteménye – foglalta össze a júliusi edzőfutamot a csapatvezető.
Innentől csakis a közös rendezésű Ózd-Salgó Rallye van előttünk a célkeresztben. A felkészülés során lehet, hogy beiktatunk még egy edzőfutamot a programba, mert a versenykilométer mindig jó, ha benne van a versenyzők kezében és lábában. Ha az időnk engedi, akkor részt veszünk egy meghívásos külföldi futamon, Szlovákiában, ami pontosan egy héttel van az Ózd-Salgó Rallye előtt. Ha eljutunk Szlovákiába, akkor óvatosnak kell lennünk, hiszen egy héttel a nagyon fontos bajnoki futam előtt nem engedhetjük meg magunknak, hogy kár keletkezzen az autónkban. Nem szeretnénk, hogy esetleg bele törjön a bicskánk a két verseny közti rövid idő miatt egy váratlan javításba. Viszont bemelegítésnek, tesztelésre, keresve sem találhatnánk jobb lehetőséget a soron következő ORC-s megmérettetés előtt – zárta a beszélgetést Szabó Krisztián.
Köszönjük együttműködő partnereinknek!
- Hajósi Miklós -