2016.10.18. 16:25
Nagy Tamás: Barumról a Mecsekre!
Élménybeszámoló Nagy Tamás Rally versenyzőtől a Barum és a Mecsek Rally után.
Élménybeszámoló Nagy Tamás Rally versenyzőtől a Barum és a Mecsek Rally után.
50. Mecsek Rallye - Pécs
Nagy Tamás - Kalapács Zsolt
Főtaxi SC - Moskvitch 403 Rally
2016.10.07-09.
Két verseny van mögötted és a csapatod mögött. Egy Barum és az 50. Mecsek rally. Mindkét versenyen sikeresen célba értetek. Megosztanád a portálolvasókkal a két verseny történéseit két külön csokorba szedve?
Barum Rally
- 2014-ben mentünk a Barumon legutóbb, remek hangulatú, jól szervezett verseny, idén 90 fölötti historic indulóval. Éjszakai belvárosi gyors (nem prológ), 50-100 ezer néző. Tavaly kihagytuk, idén nem, pedig nem számít bele sem CEZ, sem a EB értékelésbe.
Idén beneveztünk: Szállás Ranc Ravna (SIX intézte), már szerdán ott voltunk Zsoltival, rengeteget mentünk a verseny előtt. Kb 4-500 km tréning (volt amikor a szervizbusszal mentünk egy kanyart). Éjszaka is tréningeztünk az első gyorsra.
Délután rajt a belvárosban
B kategóriában egy ellenfelünk volt, de 6 éve övék volt a Barum Star kupája. A második körben, valami komoly bajuk lett, szerintem padkáztak egy jó keményet. Ennek ellenére nem estek ki? (2 perc időbüntit kaptak) pedig bent maradtak a körgyorson kb 2 órát. Fél éjjel nem aludtam, amúgy is 02:15-kor értünk a szállásra, úgy idegesített a dolog, hogy csalnak. Reggel nem voltak ott a Parc Fermében. Feladták.
Mi már az első körben 8 másodpercet adtunk a Skoda Octavia TS-nek. Utána már csak élményautózás volt a verseny, a C kategóriát próbáltuk megfogni, sokszor sikerült is. Sok fejtörést okoztunk a helyi menőknek is. Remekül ment a Moszkvics, legrövidebb végáttétellel (4.55) is többször mentünk 130 fölé, a vízpumpánk a végső Parc Fermében okádta el magát, addig semmi hiba nem volt.
Végül elhoztuk amiért mentünk: Az oldtimer (cat 1) aranyát!
Mecsek Rally, OB-EB futam:
Rettenetesen kalandos, zűrös versenyünk volt. 400 kilométer tréning után a történések:
7-es, 8-as gyors OK. (itt már vertük a Lanciát,a Skodát, és az egyik Ford Escort MK1-et is, és felzárkóztunk a másik Escorthoz és a Volvóhoz is). Sajnos szétrobbant a kuplung nyomócsövünk a Orfűi tónál, épphogy ki tudtunk jönni, és harmadik-negyedik fokozatban átmenni Pécsen, és beérni időre. A szervizben futópercre sikerült a srácoknak megcsinálni az autót, csővégen át a szervizparkon...és mentünk három jó gyorsot.
A végén Magyar OB első, EB negyedik hely!
Örülünk, mert szereztünk egy kis dicsőséget a Hazánknak.
- Hajósi Miklós -