2016.03.10. 17:37
Nagy szezont kezd Kiss Pál Tamás
Máriapócs - Magyar bajnoki címre tör és a ralikrossz Eb-futamon is szeretne a dobogóra állni a remek pilóta.
Máriapócs - Magyar bajnoki címre tör és a ralikrossz Eb-futamon is szeretne a dobogóra állni a remek pilóta.
Vége a holt szezonnak, a hétvégén a Dunaszerdahely melletti Slovakiaringen elkezdődik a ralikrosszozók bajnoki sorozata. A szakág tavalyi nagy durranását az jelentette, hogy Kiss Pál Tamás beszállt a Supercars mezőnyébe. A huszonnégy esztendős pilóta több mint másfél évtizede gokartban kezdte pályafutását, majd 2008-ban debütált a nemzetközi formaautózás világában. Az évek során folyamatosan haladt előre az általa választott úton, miközben olyan rangos szériákban ért el egyedülálló sikereket, mint a brit Formula Renault 2.0, a GP3, vagy éppen az Auto GP. Aztán pár futam után a magyar bajnokságból kiszállt, csak Eb-futamokon indult.
Jól sikerült tesztelés
Az idén viszont ismét láthatják majd őt a ralikrossz hazai kedvelői, hiszen az Európa-bajnokság mellett a hazai bajnokság futamain is ott lesz saját csapatával, a Speedbox Racing Teammal, amelynek egyébként testvére, a raliversenyző ifj. Kiss László a csapatfőnöke. A remek pilóta az elmúlt héten a máriapócsi RabócsiRingen tesztelte az autóját.
– Összességében jól sikerült a tesztelés, hiszen annak ellenére, hogy a pálya állapota érthetően gyengébb volt a tavalyi versenyen tapasztaltakhoz képest, a pályarekord közelében autóztam. Még egy kis finomítás és jöhet a rajt – így Kiss Pál Tamás.
A nyitány tehát a hétvégén lesz, mégpedig azon a Slovakiaringen, amelyen tavaly az első napon remekelt Kiss Pál Tamás, aztán a vasárnapi első selejtezőben leállt a motor, a másodikban pedig végleg megállt, kiugrott a hajtókar.
– Valóban nem fűz kellemes emlék a Slovakiaringhez, pedig a pálya nagyon tetszett és az első napon jól is autóztam – folytatta Kiss Pál Tamás. – Aztán a technika ördöge közbeszólt, a technikai sportágak már csak ilyenek. Bízom benne, hogy a hétvégén nem lesz így. Ráadásul a nevezések alapján igen erős mezőny jön össze, hiszen több mint húszan neveztek a versenyre a kategóriámban. Ott lesz például az a Team Austria is, amely az idén is rajthoz áll a világbajnokság futamain.
Erősebb a mezőny
– Az egész szezonban döntő lehet a technika megbízhatósága, hiszen nagyon sok verseny vár ránk. A hazai pontvadászatban a bajnoki címet tűztem ki magam elé, ehhez pedig az kell, hogy minden futamon célba érjünk.
– Az Európa-bajnokságon láthatóan egyre erősebb a mezőny, így a nemzetközi színtéren különösen nehéz feladatunk lesz. Jó lenne, ha sikerülne minél többször döntőbe kerülni, és egy vagy két futamon felállni a dobogó valamelyik fokára. Fontos, hogy csapatként úgy tudjunk úgy működni, ahogy mi szeretnénk – tudtuk meg Kiss Pál Tamástól.
Világbajnokságon is bevetett autóval
Kiss Pál Tamás autójáról annyit, hogy az a Peugeot 208 WRX, amellyel két éve Timur Timerzyanov versenyzett a világbajnokságon.
A magyar pilóta remek kapcsolatban van a ralikrossz egyik ikonjával, a tizennégyszeres Európa-bajnok svéd Kenneth Hansennel, akinek most a fia, a tavalyi vébén második Timmy versenyez. Kiss Pál Tamás az előző szezonban már ezzel az autóval mutatkozott be az Eb-sorozaton, a technikát a Hansen Talent Developement készített fel.
Télen már Speedbox Racing Team szerelői szedték darabjaira, majd, alaposan átvizsgálták, a kopó alkatrészeket kicserélték, és néhány újítással még ütőképesebbé tették. Kenneth Hansennel továbbra is megmarad a kapcsolat, a szezon során pedig hasznos tanácsokkal és technikai segítséggel fogja ellátni a magyar csapatot.
KM-ML