2015.01.12. 09:04
Kovács Sanyi: Próbáltam a határaimat feszegetni
Interjú Kovács Sanyival, aki január tizedikén egy nem minden napi FRT versenyen vett részt.
Interjú Kovács Sanyival, aki január tizedikén egy nem minden napi FRT versenyen vett részt.
Január tizedikén egy nem minden napi FRT versenyen vettél részt. Volt eső, szél, napsütés, szivárvány, vizes és kevésbé vizes aszfalt.
- Igen, ez így igaz. Az időjárást illetően sajnos ismét nem jött össze, hogy végre havas, jeges pályán is tudjam magamat tesztelni, de ennek ellenére nem unatkoztam, mert a vízzel borított lacházi pálya is kihívás volt számomra. Minden hasznos tényező adott volt a fejlődésemhez. Minél szélsőségesebbek a körülmények, annál többet tudok tanulni a versenyeken, teszteken.
Az edző köröket esőben tetted meg, miképp tudtad az Opel Astrát az úton tartani?
- Az edzőkörök elején a kocsim megkapta a megfelelő gumikat, amik a teljesen vizes pályán is alkalmasak voltak a nagyobb tapadás biztosítására. Az edző körökön minden zavaró tényező megvolt, ami igyekezett a figyelmemet elvenni a nyomvonalról, ilyenek voltak pl.: intenzíven esett az eső, ezért folyamatosan ablaktörlőznöm kellett, a szélvédőről a párát csak idővel lehetett teljesen lefújatni, egy-egy ideális íven és visszafordító részeken több centiméteres víz állt. Ezeket a tényezőket is figyelembe véve, próbáltam mégis határon autózni és a megfelelő technikával az úton tartani az autómat, ami sikerült is, nem volt kicsúszásom.
Következett a négy mért köröd, amely idejét folyamatosan javítottad. Miként is sikerült ez?
- Minden mért körömben igyekeztem amennyire csak lehet, a határon autózni, ennek meg is lett az eredménye, körről-körre javultak az időeredményeim. Az első mért körömben mentem egy alap időt, ami magamhoz képest elég jó volt akkor, olyan körülmények között. A másodikban már javítottam hét másodpercet a nagyobb tempómnak köszönhetően. Mind két esetben szépen esett még az eső és teljesen vízben volt a pálya. Ezek után következett a másik két mért köröm, amikor az eső megállt és folyamatosan száradt fel. A harmadikban az előzőhöz képest nyolc másodpercet sikerült hoznom, a részekben felszáradó aszfalton igyekeztem rövidebb féktávokat venni. Majd következett a negyedik kör, amikor már teljesen lazán, élvezetből autóztam és még inkább a határaimat feszegettem, ezáltal a harmadikhoz képest is javítottam még pár másodpercet. Az egész nap folyamán megpróbáltam magamból és az autómból is a legtöbbet kihozni. A Csapat Főnökömmel minden körömet kielemeztünk és megkaptam az instrukciókat is, amiket a bemeneteknél tudtam is hasznosítani.
Volt-e kalandod a nap folyamán?
- Ez nagyon jó kérdés. Minden egyes verseny, valamilyen szinten magában foglalja a kalandokat. Úgy gondolom, hogy a szombati verseny egészében az volt, a körülményeket tekintve. Minden körömben megpróbáltam a határaimat feszegetni, ennek köszönhetően az autóm többször is megcsúszott, már-már lapjával ment, de mindig szépen sikerült korrigálnom.
Legközelebb ismét az FRT-n láthatunk?
- Legközelebbi versenyem Február 14-én lesz, Kiskunlacházán, az FRT-Kupasorozatban.
Büszkeséggel tölt el, hogy ilyen Csapat részese lehetek, ahol a Csapat Főnököm a legapróbb részletekig belemenve segíti a tanácsaival a felkészülésemet, a Szerelőim által az autók mindig időben ott vannak a pályákon, műszakilag átvizsgálva, felkészítve a versenyekre, a versenyek és a tesztek alkalmával mindenki a maximumot hozza ki magából. A csapattársaimmal is kiváló az összhang.
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.
Köszönöm az Interjút!
- Hajósi Miklós -