2014.11.20. 11:42
Kovács Sanyi: Minden percét élveztem a versenynek
Kakucsringen jártam, Kovács Sanyit láttam. Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.
Kakucsringen jártam, Kovács Sanyit láttam. Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel.
Egy igen változó tapadású pályán rendezett autóversenyen vettél részt a hétvégén, egy számodra teljesen új pályán. Megosztanád a portálolvasókkal, hogy miként tudtad abszolválni a futamokat?
- Igen, ez így van. A múlt hétvégén a Kakucsringi Kupasorozat első versenyén vehettem részt, ami gyorsasági versenynek minősül és nem rallye-nak. Az idő kedvezett számomra, mivel a második bemenettől kezdve elkezdett először kicsit, majd egyre jobban esni az eső, így sikerült kipróbálnom magamat és az autót is száraz és vizes pályán is. Mind a 3 bemenettel meg voltam elégedve, a teljesítményem magamhoz képest nagyon jó volt.
Mennyire sikerült memorizálni a pálya nyomvonalát illetve a helyes íveket?
- Számomra nem volt szokatlan a pálya, mivel a verseny előtt néhány nappal már tanulmányoztam a pályarajzot, és videókat néztem az elmúlt években ott megrendezett autóversenyekről. A valóságban sem volt problémám a pálya vonalvezetésével, az edző körök alkalmával sikerült a valóéletben is alkalmaznom a már megtanult íveket. A féktávokat a folyamatos körözések által sikerült berögzítenem magamba.
Voltak-e kalandjaid, illetve a Suzukis sporttárs borulása mennyire befolyásolta a további versenyzésed?
- Az edző körök nem voltak limitálva, így akár többször is be lehetett menni néhány gyakorló körre, ami elengedhetetlen volt a mért körökhöz. Az első bemenetem után tudtam menni 3 kört egymás után, viszont a 3. köröm végén kiintettek a boxutcába minden pályán lévő versenyzőt, mert az egyik versenyautó felborult és a pálya szélén volt, veszélyes helyen. Akkor még teljesen száraz volt a pálya. Szerencsésen megúszta a balesetet! A további edzőköreimet részben emiatt is ésszerűen építettem fel. Az első néhány körömben nem autóztam túl nagy tempót, igyekeztem a megtanult íveket a gyakorlatban is alkalmazni és a féktávokat is begyakorolni, ezen kívül az autó viselkedését is kiismerni, mivel a pálya nagyon szűk volt. Amint éreztem, hogy egyre jobban veszem az íveket és a féktávokat is, igyekeztem gyorsabb lenni.
A mért köreimnél az első bemenetnél még száraz volt az út, de a második futamtól egészen a verseny végéig nedves, csúszós volt. A második bemenetemnél már határon autóztam, ennek köszönhetően a második és a harmadik körömben egy-egy kanyar bevételét követően az autóm hátulja megindult és sikerült kicsúsznom a pályáról. A harmadik futamtól, már bátrabban érkeztem meg a kanyarokba, a kocsim hátulja minden alkalommal elindult, de sikerült szépen az úton tartanom és korrigálnom. A csapatom ezért nagyon meg is dicsért.
A rázóköveket mennyire sikerült kihasználni?
- A gyorsasági pályákon való versenyzéshez hozzá tartozik, hogy a rázóköveket is kihasználjuk, amennyire csak lehet, hogy az ideális íven tudjuk tartani az autót.
Amíg a pálya burkolata száraz volt, addig szépen ki tudtam használni a rázóköveket minden kanyarban, viszont amikor már esett az eső, nem mentem rá, mert nagyon csúszósak voltak és nem lehetett volna a kocsit ideális íven megtartani. Száraz és vizes pályán is máshogy alkalmazzuk a rázókövek használatát.
Összefoglalva hogy érezted magad a nap folyamán?
- Nagyon jól éreztem magamat az egész versenyen, minden percét élveztem.
A legjobb része akkor jött számomra, amikor megjött az eső és a harmadik bemenetemnél a köreimben több helyen is látványosan megcsúszott a kocsim hátulja és ellenkormányzásokkal szépen korrigáltam.
Nagyon várom már a következő Kakucsringi versenyt is.
Legközelebb hol találkozhatunk veled és a csapattal?
- Legközelebbi versenyünk 2014. December 14-én lesz Kiskunlacházán, az FRT kupasorozatban.
Nagyon köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim elérésében!
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.
Köszönöm az Interjút!
- Hajósi Miklós -