2018.05.15. 16:26
Jó csapattal nincs lehetetlen!
A Gender Racing Team történetének egyik legelképesztőbb és legizgalmasabb, legsikeresebb versenyhétvégéjét élte meg a Hungaroringen a hétvégi szezonnyitó Laptiming Kupán, mely az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB és az FIA CEZ, a Közép Európai Zóna Trófea 2018-as első fordulója is volt egyben a WTCR betétfutamaként.<strong>
A Gender Racing Team történetének egyik legelképesztőbb és legizgalmasabb, legsikeresebb versenyhétvégéjét élte meg a Hungaroringen a hétvégi szezonnyitó Laptiming Kupán, mely az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB és az FIA CEZ, a Közép Európai Zóna Trófea 2018-as első fordulója is volt egyben a WTCR betétfutamaként.
A legsikeresebb jelző igaz nem feltétlenül a helyezésekben nyilvánult meg elsősorban.
A csapat mindhárom versenyzője nagyon motiváltan és izgatottan várta az idei első küzdelmeket, bár nem feltétlenül ilyen jellegű izgalmakra számítottak! A CEZ nyitó forduló miatt népes mezőny jött össze, de a GRT versenyzői nyilván az E-2.0 kategóriára és a hazai Formula Renault Kupára koncentráltak.
A nem kívánt izgalmak már az időmérőn bekövetkeztek. Kicsúszások miatt meg kellett szakítani az időmérőt, ami Rónai Tamást érintette rosszul, aki csak az időmérő második részén tervezett kimenni, de a megszakítás miatt nem lett mért ideje így a mezőny végére szorult. Viszont a csapat újonca Hefler Róbert ennek és remek teljesítményének köszönhetően a legjobb magyarként a 13. rajtkockából várhatta a rajtot első igazi Formula Renault-os bajnoki futamán. Stern Roland a 19. rajtkockába autózott az időmérőn, ami a magyar értékelés harmadik legjobb idejét jelentette.
Jó csapattal nincs lehetetlen! Egy GRT autó technikai hiba miatt ott ragadt a rajtrácson és egy kör alatt nem sikerült elmozdítani és az újra a célegyenesbe érkező mezőny pedig egy elképesztő balesetet szenvedett. Egy külföldi versenyző először kiütötte az egyik ellenfél jobb hátsó futóművét majd ezt követően egy figyelmetlen magyar versenyzőtárs óriási sebességgel csapódott beléjük és felettük átrepülve hátulról Stern Roland autójába vágódott! Elképesztően nagy szerencse, hogy egyik versenyző sem sérült meg komolyan „csak” az autók törtek csúnyán.
A futamot természetesen félbeszakították, majd azt a nap végén újraindították. Erre már csak két GRT-s autó tudott kiállni, mert Stern autója nagyon súlyosan sérült. Rónai az újraindítást jól kapta el több helyet is előre jött, de egy külföldi ellenfél olyan szerencsétlenül ütötte meg, hogy Renault-ja felborult és a bukókerettel a betont szántva majd vissza billenve a kavicságyban állt meg. Szerencsére a fiatal versenyzőnek semmi baja nem esett. Ezt követően már csak egy GRT-s versenyző maradt talpon. Első verseny ide vagy oda, de még a nemrég elszenvedett komoly ütközés sem tudta Hefler Robit eltántorítani a küzdelemtől, hogy a 20. helyen behozza az autót, ami a hazai Formula Renault Kupa futamgyőzelmét is jelentette! Ez a csapat újonca által aratott győzelem óriási lökést adott a folytatáshoz!
A szombati nap végén aztán egy majdnem kilátástalannak tűnő újabb verseny kezdődött a GRT számára az idővel, hogy be tudják e szerezni a szükséges alkatrészeket és újjá tudják e építeni az autókat az éjszaka folyamán. Nos, a lehetetlennek tűnő feladatot a csapat remekül megoldotta és vasárnap reggelre újra csatasorba állhatott mind a három GRT-s versenygép!
A második futamon Rónai Tomi a hazai bajnoki mezőny 2. legjobb idejével a 10. míg Hefler Robi és Stern Roli a magyar értékelés Formula Renault kupájának a legjobb köridőivel a nemzetközi mezőny 18. és 20. helyről vághatott neki a küzdelemnek. A rengeteg áldozat ellenére nem szegődött melléjük a szerencse. Rónait az első körökben ismét meglökte egy versenyzőtárs és a megsérült hátsó futóművel már csak szenvedett és vesztette a pozíciókat egészen a 13.-ig a futam végéig. Stern Roli egy műszaki hiba miatt kényszerült feladni, míg Hefler Robi a 20. helyen hozta be az autót. A magyar bajnokságot tekintve sajnos Rolandnak így végül pontszerzés nélkül kellett zárnia az idénynyitót. Rónai Tomi egy OB ezüstérmes helyezésért járó bajnoki pontokkal várhatja a folytatást, míg a hétvégén a GRT újonc versenyzője Hefler Robi nagyszerű belépőként a legtöbb bajnoki pontot gyűjtötte a szombati győzelemmel és a vasárnapi második helyezésnek köszönhetően a Formula Renault Kupa bajnoki tabellájának éléről várhatja a RedBull Ring-i versenyhétvégét.
Az őrült bajnoki fordulóról Gender Tamás csapatfőnöktől kértünk egy kis értékelést: „Egy elképesztő hétvégén vagyunk túl, amin több esemény történt, mint néhány teljes versenyszezonunkban együttvéve! Az biztos, hogy egy futamon belül még soha nem tört össze három autónk egyszerre! Ha értékelni kell, akkor azt mondom az egyik szemem sír, a másik nevet! Nyilván óriási kár keletkezett az autókban, ami rengeteg munkát adott a csapatnak. Szomorú, hogy egyes sporttársak figyelmetlensége, felelőtlensége ilyen óriási balesetet okozott! Remélem a sportvezetőink alaposan kivizsgálják az esetet, és ha szükséges, akkor a szankciók sem maradnak el, hiszen a versenyzőink biztonságánál nem lehet fontosabb szempont! Ami viszont nagyon örömteli, hogy egyrészt szerencsére a balesetben senki nem szenvedett komoly személyi sérülést, másrészt hogy ez a baleset előhozta és megerősítette, hogy nagyon nagyon büszke lehetek a csapatom minden egyes tagjára! Fantasztikus volt az összetartás a baleset utáni munkában, hogy másnap ismét rajthoz tudjunk állni! Most már maximálisan meggyőződtem arról, hogy ezzel a csapattal bátran belevághatunk bármibe, akár a leges legnagyobb lehetetlennek tűnő kihívásokba is! A hétvége legkomolyabb eredményének ezt a tapasztalást tartom! Rengeteg bíztatást, gratulációt kaptam szurkolóktól, barátoktól, a támogatóktól a hétvégén végzett csapatmunkáért! Nagyon büszke vagyok az újoncunkra, Hefler Robira, aki első versenyén ilyen körülmények között győzni tudott! Úgy gondolom megint egy nagyszerű tehetség, egy csiszolatlan gyémánt került a csapatunkba! Nagyon várom már a következő bajnoki fordulót, ahol remélem, hogy Roland és Tomi eredményeinek vagy futamgyőzelmének is örülhetünk majd!”
- Hajósi Miklós -