2020.02.19. 08:06
Kettőt fizet, hülyét kap
Azt már megszoktuk, hogy az áruházak nem jelentik be, ha kisebb-nagyobb áremelésre készülnek, így legfeljebb csak a hirdetőújságokat lapozgatva vagy az üzletekben szembesülünk azzal, hogy felfelé kúsztak az árak. Hozzáedződtünk a burkolt áremelésekhez is, amikor ugyanazért a pénzért kevesebbet kapunk: a félkilós túró már csak 45 deka, a nagy csomagos kávé mindössze 800 grammot nyom, de a kóláspalackban, a macskatáposdobozban is kevesebb található, mint korábban, és sorolhatnánk…
A magyar vásárlóközönséget az sem lepi meg, ha a minőségen spórolnak a gyártók, így lesz a virsliből baromfipálcika, a tejből reggeli ital, a tejfölből frissföl, a rudiból túródesszert.
Ezzel párhuzamosan persze minél kiadósabb (értsd: nagyobb kiadást jelentő) vásárlásra ösztönöznek minket különféle pontokkal, kuponokkal, kaparós nyereményszelvényekkel, egyet fizet, kettőt vihet akciókkal. S amikor már azt hinnénk, kimerült a kreatív értékesítők ötlettára, bebizonyítják, hogy nem hiába hordják a „market-inget”: az egyik áruházlánc nemrégiben azzal rukkolt elő, hogy bizonyos áruk esetében a 2. ugyanolyan terméket féláron vihetik haza a kedves vásárlók.
A páros kedvezmény viszont kissé csalóka, ha ugyanis utánaszámolunk, azonnal ráébredhetünk, hogy az így ránk tukmált, immár emelt alapáras inni- vagy harapnivalókért átlagosan már megint többet kell kicsengetnünk a kasszánál, mint korábban.