2015.03.13. 13:07
Jegyzet: Egyenáram, váltóáram
Alonso tesztbalesetével már a nyitány előtt megkaptuk az év első botrányát. Másnak aligha lehet nevezni a barcelonai tréningen történteket, amely miatt a pilótát nem láthatjuk Melbourne-ben. Mészáros Sándor jegyzete.
Alonso tesztbalesetével már a nyitány előtt megkaptuk az év első botrányát. Másnak aligha lehet nevezni a barcelonai tréningen történteket, amely miatt a pilótát nem láthatjuk Melbourne-ben. Mészáros Sándor jegyzete.
Olyan félrebeszélést rég hallhattunk, amilyet a McLaren magyarázkodásként levágott. Tény, hogy az F1-es autók érzékenyek a széljárásra, de nem annyira, hogy egy kétszeres vb-elsőt csak úgy lefújjon a pályáról egy röpke szellő, Alonso ráadásul nem az a fajta, aki egy százötvenes falkoccolás után emlékezetkieséssel lapít napokig a kórházban.
Ki kell mondani, hogy a hibrid rendszer zárlatára visszavezethető áramütés tűnik a legelfogadhatóbb oknak, ennek beismerésétől viszont őrizkednek, mint ördög a tömjénfüsttől, az ugyanis megroppanthatná az egész autóipart. A gyártók az „áramos” hajtás fejlesztéseibe százmilliárdokat öltek; ha kiderülne, hogy egy klasszis pilótát vezetés közben ért áramütés, a közúti hibridek tulajdonosai sikítva ugranának ki járműveikből, és hallani sem akarnának többé elektromossággal hajtott autókról.
Szikrákat vetne az F1 is, ha újra kéne gondolni a pokoli összegekből fejlesztett, tavaly bevezetett hajtásláncot, egyelőre azonban csak a McLaren-Hondának van aggódnivalója. Hiába volt dicsőséges a közös múltjuk, a gyanús eset, valamint a csapnivalóan sikerült előszezon után az idénykezdet – és a folytatás – kínkeservesnek ígérkezik.