2014.03.12. 11:13
Lépéselőnyben van a Mercedes
A tesztek alapján úgy tűnik, hogy négyévnyi Red Bull-dominancia után komoly esély van az őrségváltásra.
A tesztek alapján úgy tűnik, hogy négyévnyi Red Bull-dominancia után komoly esély van az őrségváltásra.
Nincs több esélylatolgatás: hétvégén, a melbourne-i Albert Parkban végre élesben is megláthatjuk, hogy mire képesek a látványos átalakuláson átesett Forma-1-es versenyautók. Indul a szezon, s ezzel elkezdődik a sportág legeslegújabb korszaka.
Alig tettük túl magunkat azon a vizuális sokkon, amelyet a hangyászsün, morzsaporszívó vagy épp az aszimmetrikus villa okozott az autók orrkúpján, az Ausztrál Nagydíjon máris jöhet a következő, mivel jó előre borítékolható, hogy rég volt olyan magas a kiesők száma, mint az új 1,6-os, V6-os, az eddiginél jóval komplexebb és nagyobb teljesítményű hibrid rendszerrel megspékelt turbómotorok első megmérettetésén lesz. Noha a mezőny január vége óta 12 napon át nyúzta a korábbiakhoz képest jócskán más hangon búgó új teremtményeket, a derűlátóbb jóslatok is arról szólnak, hogy legfeljebb a mezőny fele láthatja meg a kockás zászlót.
Esély az őrségváltásra
A tesztek alapján úgy tűnik, hogy négyévnyi Red Bull-dominancia után komoly esély van az őrségváltásra: az egész Renault-kompánia látványosan szenvedett a tréningeken, különösképpen az energiaitalosok RB10-es gépe mutatkozott megbízhatatlannak, míg a jelek szerint az új szabályrendszer a Mercedesnek és partnercsapatainak fekszik leginkább. A csillagos hajtóművel szerelt autók gyorsnak és megbízhatónak tűntek.
A gyári csapat a favorit
Jól muzsikált a Force India és a McLaren, ígéretes a Renault-tól szerencsés időzítéssel átpártoló, ezzel talán újra a felemelkedés útjára lépő Williams, de a szakma a Lewis Hamiltont és Nico Rosberget hadrendbe állító gyári csapatot tartja favoritnak.
- Ellenfeleinket biztosan idén is borzalmasan nehéz lesz legyőzni, de úgy érzem, hogy fel vagyok szerelve azokkal az eszközökkel, amelyekre a sikerhez szükségem van – fújta meg harci kürtjét Hamilton, aki 2008 után szeretne végre ismét bajnok lenni.
Noha a britet teljes optimizmus jellemzi, legalább ennyire bizakodó Rosberg is, ráadásul az idén bevezetésre kerülő szigorú üzemanyaglimit – az eddigi 150-160 helyett 100 kilogrammnyival kell teljesíteni a távot – apropóján több bennfentes is hajlik arra, hogy a regula által megkívánt taktikusabb versenyzés a németnek kedvezhet.
Hamilton az első számú favorit
Bár a Red Bull erősen küszködött, hibát követnek el azok, akik máris leírják az utóbbi négy szezon bajnokát, Sebastian Vettelt: Hamilton és a McLaren-vezérpilóta Jenson Button is elismerte, hogy amikor épp ment az RB10-es, riasztóan gyorsnak tűnt, így az idény előrehaladtával valószínűleg versenyképes gép csiszolódik a tervezőgéniusz Adrian Newey idei művéből is. A legnagyobb brit fogadóirodánál a szenvedés ellenére is Vettel a második számú idei vb-esélyes Hamilton után.
Vérmes reményei vannak a Ferrarinak is: a nyáron új gyárba költöző vörösöktől az olasz drukkerhad vb-címet követel, s az F14T nem is szerepelt rosszul a felkészülési időszakban. Jó kérdés persze, hogy nem fizetnek-e nagy árat azért, hogy összeültettek két olyan nagyágyút, mint Fernando Alonso és Kimi Räikkönen…
Mészáros Sándor