Sport

2014.03.20. 16:26

Gyorsulj, ha tudsz!

Kiskunlacházán március 29-én elkezdődik a Poco Loco gyorsulási verseny, egy résztvevő versenyzővel, Vanó Gáborral készült interjú.

Kiskunlacházán március 29-én elkezdődik a Poco Loco gyorsulási verseny, egy résztvevő versenyzővel, Vanó Gáborral készült interjú.

Mit jelent számodra a gyorsulás, mint sport?

- A tökéletes ön és sajátverenytechnika, autóismeret, adrenalin, motiváció, koncentráltság, kitartás, sikeresség fogalmait. Gyorsaság, koncentráció, tökéletesség pár másodperc, az időegység töredéke alatt. Technikai sportágat, ahol ha lassabb is az autód, de te jó vagy,  akkor bárkit, bármikor megverhetsz. Nyerhetsz itt amatőr és profi bajnokságot, összetettet, EB-t, King of Europe-ot... bármit, amire készen állsz! Én már megcsináltam ebből sok mindent a Dragracing és MNASZ szervezés alatt.

Milyen érzés tölt el közvetlen a rajtban?

- Adrenalin bomba, koncentráció a döntőkben. Mintha egy párhuzamos másik világba csöppennék, amikor csak te vagy, az autód és a rajtlámpa. Az ellenfél nem számít, bárki legyen is az, csak akkor győzheted le, ha magaddal foglalkozol, és a maximumot kiadod 402 méter alatt.

Hogy kezdődött ez a szenvedély, mesélj magadról.

- 2007,  Hungaroring lelátó. Döntőket nézve a P4 4-es döntő: Domokos Csaba Evo8, Schuster Zoli Audi, a bajnokság döntő futama volt. Ekkor éreztem,  hogy én is szeretnék a pályán lenni egy Evóval és az adrenalint érezni versenyzői szemszögből.

Mesélnél az autódról?

- Mitsubishi Lancer Evo 8 DCS edition, 2003-as, .2.3 Stroker, GT35R turbó, 2 bár turbó nyomás, 1350cc-s befecskendezők, E85 üzemanyag közel 700LE. 201 méteren 6,6 sec alatt van, és 175KM/h-val, 402 méteren 10.02sec és 220km/h-t tudott 2013-ban. 2014-ben 9.99-et fog menni az autó, velem együtt, de még a 10.01-et és a 10.00-át is meg szeretném csinálni versenyen. AWD P4-es profi kategóriában versenyzek az autóval, nyertem már amatőr kategória összetett bajnokságot, profi kategória összetett bajnokságot, King of Europe kategória EB-t, EESLC AWD under 12 sec kategória EB-t, második voltam MNASZ/Dragracing Superfinale összetett bajnokságban is.

Mi lenne a 3 kívánságod a Dragracing.hu gyorsulási versenyeivel kapcsolatban?

- Még több nézőt szeretnék a Frankie által speakerelt rendezvényekre is, versenyzői szponzoráció segítséget, illetve lehetőségeket a gyorsulóknak, minél több városi versenyt hivatalosan megrendezve közúton - idén talán lesz egy rakparti.

Mennyire figyeled a sporttársaid verseny közben és máskor?

- Verseny közben magammal foglalkozom: hogy a leggyorsabb legyek 402 méteren. Versenyen kívül tartjuk a kapcsolatot a helyszínen is, jó a hangulat, mindenkivel jó kapcsolatban vagyok. Versenytársakkal, szervezőkkel, nézőkkel, mindenkivel. Facebookon, telefonon kommunikálunk, és a pontversenyben is figyeljük egymást.

Zavar-e a rajtban, ha másik versenyző autója hangosabb?

- Nem...teljesen mindegy, a rajtra való koncentráció miatt egy tank is lehetne mellettem egy 767-es utasszállító alatt.....teljesen ki tudok zárni bármit. Minden koncentráció kérdése.

Fel dob-e a sok néző látványa a pálya mellett?

- Igen, de nap végén a döntőkben láthatnák a legtöbb versenyt, ami ha későre esik sokan nem várják meg. Napközben nagyon sokan csak időmérőzünk és nem versenyzünk a másik pályán gyorsuló más kategóriás versenyzővel. Ameddig néző voltam, én például csak a döntők előtt mentem ki a pályára. Napjainkban pont fordítva történik. A döntőre mintha elfáradna a néző sereg...és hazamennek az igazi verseny előtt.

- Hajósi Miklós -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!