2013.09.03. 12:33
Megízleltem a pole pozíció zamatát
Füge Krisztián, a PROEX AC2000 Racing Team pilótája számol be a Szlovákia Ringen rendezett autós gyorsasági versenyen szerzett élményeiről.
Füge Krisztián, a PROEX AC2000 Racing Team pilótája számol be a Szlovákia Ringen rendezett autós gyorsasági versenyen szerzett élményeiről.
Csütörtök reggel indultunk el Szlovákiába, de mivel sok volt a cucc, ezért a versenyzéshez szükséges dolgokat a motorhome-ba raktuk és azzal még korábban elindult a csapat Szlovákiába. A csütörtöki nap lényegében a pihenésről szólt mivel csak pénteken voltak edzések. Elhelyezkedtünk a paddockba, felállítottuk a sátrakat, a padokat, asztalokat.
Pénteken az első edzés tíz óra körül volt, de azon nem vettünk részt és csak minden második edzésen mentünk. Ez azért volt jó, mert két edzés között volt elég idő videót elemezni.
Szerencsére nem volt nagyon meleg, mert az elég kellemetlen lett volna a kocsiban főni, ugyanis aki nem látta még a teljes öltözéket annak elárulnám, hogy elég vastagon öltözködünk mivel az overall alatt van még aláöltöző tűzálló. Ez egy különrészes ruha, ami szintén kötelező; tűz álló zokni, gatya, felső és maszk. Ezek amiket eltakarnak a felső öltözékek.
A szombati idő mérő délelőtt volt, a verseny pedig délután. Az idő mérő előtt agyaltunk, hogy, kivel, s mint szélárnyékozzunk, de az volt a legjobb választás, hogy mindenki keres magának egy csoportot ahova beállhat. Az elején egyedül próbálkoztam, de nem volt elég, a végen pont az utolsó körre sikerült fognom egy hármas szélárnyékot, így a kilencedik helyre kvalifikáltam.
A délutáni következő versenyen a rajtot elrontottam, mert olyan alacsonyan vannak a lámpák, itt a Ringen, hogy ott ahol én álltam, csak a lámpákat tartó rudat lehetett látni a többit kitakarta az előttem lévő autó. Mivel megint az osztrák Suzukikkal mentünk együtt, így hosszabb volt a sor. Meg is sínylődtem a rajtot mivel eléggé vissza estem és a verseny háromnegyedéig feltartott az előttem lévő, mivel csatázott és nem volt lehetőségem a kettejük csatározása közben lelépni. Aztán az egyikőjük nagyot hibázott így az én fejemre szegeződött a célkereszt és én folytattam a csatározást.
A beérkezési sorrendbe 9.lettem, de mivel az előttem lévőt megbüntették egy korábbi csata miatt, így 8. helyen zártam a futamot. Az első 8 kocsi fordított sorrendben rajtol, így a vasárnapi versenyen én indultam a pole pozícióból. A kocsimat nem kellett szerelni, mivel nem lett baja, így este csak leszervizelték, kifújták a kerekeket, fékeket, megnézték minden a helyén van-e.
Vasárnap jó volt elölről rajtolni és a lámpát is láttam, de éreztem, hogy nem fogom tudni megtartani az első helyet, így annyi volt a taktika, hogy megpróbálom elkerülni a csetepatét, és hátrahagyni a mögöttem lévőket, ami sikerült is. Így tudtam tartani az iramot az előttem lévő 4 kocsival. A vége felé viszont már leszakadtam, így magamba autóztam, de kellett figyelmem nehogy a mögöttem lévő két kocsi beérjen, mert rám fájt a foguk. Az volt a taktikájuk, hogy egymásnak szélárnyékot biztosítva közel kerüljenek hozzám, de nem jött össze nekik, így az 5. helyen végeztem.
Viszont most volt egy kisebb törés, zúzás, az egyik kanyarba valaki összetört hátulról, de nem volt vészes, csak egy kis lökhárító törés, az egyik körben pedig össze törtem a jobb oldali visszapillantóm, mivel túl közel voltam a lassítóhoz. A következő verseny ugyanitt lesz, csak most betétfutama leszünk az ADAC-nak.
- Hajósi Miklós -