2013.08.31. 11:23
Erika és a benzingőz
Nyíregyháza - Riport Reiner Erika autóversenyzővel a Kiskunlacházi szeptember 7-i Szlalomverseny előtt!
Nyíregyháza - Riport Reiner Erika autóversenyzővel a Kiskunlacházi szeptember 7-i Szlalomverseny előtt!
Kedves Erika! Mint tudjuk az autósportban egyre több nő található. Te mikor és milyen indíttatásból kezdtél el versenyezni?
- 2007-ben ültem először versenyautóba. Előtte - mint a legtöbben - én is azt hittem, hogy a szlalomverseny, bóják lassú és óvatos kerülgetéséből áll. Aztán megnéztem egy versenyt és láttam, hogy szó sincs erről. Pontosság, sebesség, odafigyelés és nem kevés érzék kell ehhez. Dobos Tibor, a párom már több mint 20 éve versenyzik, akkoriban egy épített Trabanttal nyerte a versenyeket. Mivel abban az időben már kezdett kevés lenni a trabi-lóerő a szlalomhoz, közös döntéssel egy 8 szelepes utcai Suzukit építettünk át, rövidített tengelytávval és „pick-up”-os kialakítással. Ez volt az első versenyautóm. Ezzel már az első évem is egész jól sikerült. Életem első versenye a rakparton volt, a második már egy székesfehérvári Országos Bajnoki (OSZAK) futam. Ott látva a „nagyokat” elhatároztuk, hogy ebben a sorozatban fogunk indulni, hiszen a legjobbaktól lehet a legtöbbet tanulni. Akkor még viszonylag sok nő indult az OSZAK-ban, volt versenytárs szép számmal.
Mesélnél az eddigi élményeidről, eredményeidről?
- Az első időszakban viszonylag sok versenyen indultunk, bejártuk szinte az egész országot, kellett a versenykilométer, mivel tréningre se lehetőség se pénz nem nagyon jutott. Az első versenyévem vége felé volt a legnagyobb élmény: a szeptemberi bajnoki futamon a női kategóriában végre első lettem. 2008—ra a Suzuki 8 szelepes motorját GTI-re cseréltük, jó minőségű versenygumikat tettünk fel és jöttek is az eredmények. Voltam A2-ben 3. helyezett, és 2009-be az első abszolút pontokat is megszereztem. 2010-ben az egyedi kasznit visszaépítettük az eredeti formára, mert a rövid tengelytáv ugyan sokkal fordulékonyabbá tette az autót, de az egyre gyorsuló pályákon, a gyors kanyarokban már inkább hátrány volt. A 2012-es évre készült a Suzuki Ninja, ahol a kaszni maradt, de minden más megváltozott.
Általában egy szlalomversenyre miként szoktál te és a Suzuki felkészülni?
- Nekem minden egyes verseny tréning, hiszen máskor gyakorolni se hely, se idő, se anyagi lehetőség nincs. Szóval az eddig versenyzéssel töltött idő a felkészülés, a tesztkilométer szinte nulla. Persze miután mi magunk építjük az autókat így szinte minden tél a szerelésről szól, hogy tavaszra ismét versenyképesek legyünk, ez is egyfajta felkészülés.
Jelenleg egy egyedi építésű autóval indulsz. Mit lehet tudni róla?
- A mostani autónk egyedi tervezésű és saját építésű: Suzuki ZX12R Ninja névre hallgat. Ebből Suzuki csak a felépítmény maradt, a szíve egy Kawasaki ZX12R motorkerékpár motor, hátsókerék meghajtású, közel 200 lóerős és kb. 600 kg.
A meghajtás BMW speer difivel van megoldva. Teljesen más világ, mint az eddigi elsőkerekes autók, most újra tanulunk versenyezni. Az autó nagyon erős és rengeteg benne a lehetőség, de hátsókerékhez nem csak ügyesség, hanem sok bátorság és gyakorlás is kell!
Támogatók: A támogatók mi vagyunk saját magunk, bérből és fizetésből próbálunk fejleszteni és versenyezni, úgyhogy párommal köszönjük egymásnak a lelki és anyagi támogatást.
- Hajósi Miklós –