2013.07.27. 10:25
Bencs Gábor és az autósport
Nyíregyháza - Beszélgetés Bencs Gábor navigátorral, a Lábatlani RTE futam után.
Nyíregyháza - Beszélgetés Bencs Gábor navigátorral, a Lábatlani RTE futam után.
Július 20-21-én került megrendezésre, a XIII. Garmin Rallye, Esztergom környéki pályákkal, aminek navigátorként voltál aktív résztvevője egy Magyarországon egyedinek számító Rally autóban!
Mielőtt belevágnánk a riportba, mesélnél eddigi autóversenyzői pályafutásodról?
- 1991-ben egy N-es Trabant jobb oldalán kezdtem versenyezni. Az első versenyünket megnyertük kategóriánkban, és abszolútban is 8.-ak lettünk. Ez elég meghatározó volt további pályafutásomban. Ezek után kevés pénz, és sok küszködés következett.
1994-ben próbálkoztam egy N-es 1200-es jobbjában is Rally 2-ben. Aztán 1996-ban beültem Czipa Zoli mellé egy 1300-as A-s kockába. Itt 6 évig ücsörögtem 2. és 1. osztályban. 2001-ben átváltottunk egy Skoda Favoritra. Aztán szétváltak az útjaink.
Kis kihagyás, család és gyerek után 2005-ben belekeveredtem az akkor induló Historic kupába egy MK1-es Ford jobbjában.
2006-ban Balogh Zsolti barátom hívott navigálni, akkor épült Skoda S100-ába. 2007-ben megépítettem a saját Lada 1200-esemet Gr.2-es szabályok szerint. 2007-2008-ban sok szép sikerem volt mint sofőr. Ebben az időszakban az öcsém Zoli navigált nekem. 2009-ben szétszedtem felújításra az autót, ami mostanáig nem készült el. 2009-től Zoli öcsém mellett navigálok, először abban a Skoda Favoritban, amiben 2001-ben ültem C.Zoli mellett, majd 2012 óta egy A csoportos Feliciát próbálunk versenyképessé varázsolni.
Két hete Trencsényi Józsi kért fel egy helyettesítésre, így ezt elvállalva indultam a Veszprém Rallyn egy N csoportos Mitsubishi Evo 9 -ben.
Majd következő héten Juhász Csabi barátom kért meg, hogy segítsem a Lábatlan Rallyn.
Két különböző gyorsasági szakaszt kellett háromszor - háromszor teljesíteni. Számodra melyik és miért tetszett, vagy sem?
- Számomra ez a Rally egy kis nosztalgia volt, mert a 90-es évek végén sokat versenyeztem ezen a pályán. Számomra a Lábatlani gyors volt kedvesebb, bár ezt az autót nem igazán ide hangolták, de ez volt a hosszabb, és én nem szeretem a rövid gyorsokat. 4 perc alatt sajnos be sem melegedik az ember!
Mivel először ültél a Renault Megane RS Turbó-ban, megosztanád az élményeid a portálolvasókkal?
- A Megane egy igazi versenyautó, csodálatos futóművel, csak nekem a fékek bizonyultak még kiforratlannak.
De tudomásom szerint készül a fejlesztés, és akkor igazi Mitsu ellenfél lehet aszfalton.
Most is nagyon jó időket futottunk, pedig a váltónk is nagyon más pályára volt hangolva. Igazából ez az autó a Mitropás pályákra készült, ahol nem nagyon vannak egyenesek.
Legközelebb, hol találkozhatunk veled, milyen versenyen?
- Nem tudom hol indulok legközelebb! Vannak terveink az Öcsémmel ( Komló, Budapest), persze ennek az a feltétele, hogy a mesterek elkészítsék az autónkat! Vagy esetleg ha lesz más felkérésem, szívesen segítek, mivel szeretem ezt a légkört, és a versenyzést!
Köszönjük Partnereink segítségét!
- Hajósi Miklós -