Sport

2013.06.03. 12:21

Bulijoe és a Salgó Rali

Riport Buránszki Józseffel, a TDi Extrém MSE autóversenyzőjével.

Riport Buránszki Józseffel, a TDi Extrém MSE autóversenyzőjével.

Legközelebb a MIDEX Salgó Rally híres és hírhedt pályáin láthatunk a TDi Golffal. Mennyire elég a három pályabejárás ezen a versenyen?

- Azt gondolom nekünk még a 10 sem lenne elég. De viccet félre téve igyekszünk előre felkészülni, és a sok videó és az eddigi tapasztalatokat, megint egy tovább fejlesztett intiner formájában megalkotni. Részemről sokkal bátrabbnak kell lenni, és jobban bíznom a navigátorom munkájában. Azt gondolom az autón belüli kommunikáción fog múlni a teljesítményünk....

Mivel pótlod a pályaismereteket?

- Az autót tanuljuk még és a csapat munkát. Minden futamra valami változást vezetünk be, most a futóművön és a fékrendszeren fogunk változásokat eszközölni. Tesztelni is fogunk egy 200-300 km gyorsaságit, de sajnos azt csak zárt pályán tudjuk megtenni. Igazán nekünk nyilván a valós rally pályán vezetett sok kilométer lenne az ideális. Minden futamon folyamatosan jobban megyünk együtt és egyre több vissza jelzést tudunk adni a csapatnak, hogy további fejlesztéseket tudjanak végrehajtani. A pálya ismereteket nem tudom pótolni, csak sok km-rel és nagyon sok bejárással.

Versenyszakaszok:

I. Speciálszakasz:- (Gy 1,4,6,) Zagyvaróna - Cered 12.3 km

II. Speciálszakasz:- (Gy 2,7,) Zabar - Domaháza 6.5 km

III. Speciál szakasz:- (Gy 3,5,8,) Vizslás – Kazár – Salgótarján 8.5 km

Ez nem kis kihívás neked és a navigátorodnak, és persze a szervizesek számára sem. A csapatoddal a verseny előtt összeültök és átbeszélitek ezt a három pályás versenyt?

- Jövő héten tesztelünk és a navigátorral ellátogatunk a verseny pályára is, és bejárjuk a körülményeket. Ezután beszélni fogunk a csapattal és a segítőinkkel akiknek a valós tapasztalataik megvannak a pályákkal kapcsolatban. Minden előkészítünk az indulás tökéletes legyen, és mi is tudjunk hozni végre több pontot is a kategóriában.

Szombaton egy Prológon veszel részt a salgótarjáni külső pályaudvaron. Ott sokat lehet majd húzogatni a kéziféket! Mennyire várod, hogy ilyen zárt pályán csapass a TDI-vel?

- Teljesen őszintén, vannak még problémáim az autó kezelésével. Sajnos kevés idő és lehetőség adódik még az összeszokásra. Azt gondolom nem én leszek a leglátványosabb versenyző, és a kedves nézők közönség kedvence sem. De igyekszem néhány látványosabb mozdulattal emlékezeteset alkotni, természetesen szem előtt tartva, hogy a verseny az elsődleges!

- Hajósi Miklós -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!