2012.10.03. 17:51
Egy álom vált valóra
Kondella Péter autóversenyző élménybeszámolója a Vác Raliról.
Kondella Péter autóversenyző élménybeszámolója a Vác Raliról.Mesélnél erről a hétvégéről kicsit bővebben, és persze felszabadultabban, mivel nagy dolgot vittetek végre életetek első teljes RTE bajnokságában. Mit és hogyan értetek el a nap és az év folyamán?
Év elején gondolni sem mertünk arra, hogy így teljesítjük majd a bajnokságot. Volt pár technikai problémánk, vétettem vezetéstechnikai hibákat, melyekből próbáltunk tanulni, fejlődni. 1 verseny volt, ahol előfutók voltunk, és 11 verseny, ahol már a kategóriában versenyeztünk, úgy érzem, van még mit tanulni, és szerintem jó az irány, ha az eredményesség oldaláról nézem.
Az idei versenyek alkalmával 3 első és 3 második helyezésünk van a kategóriában, az „N” csoportban ennél sokkal szélesebb a skála. A bajnokság elején még az N csoporttal nem igazán foglalkoztunk, de látva, hogy vezetünk minden verseny után, egyre fontosabb lett az eredmény. Sajnos ez rányomta a bélyeget a teljesítményre, és ezt próbáltuk ellensúlyozni a váci versenyen. Sikerült félretenni minden gondolatot, és csak a teljesítményre koncentrálni, talán ennek köszönhető, hogy meg tudtuk nyerni a versenyt.
– Hajósi Miklós –
Milyen érzés N abszolútban és kategóriában is a dobogón végezni?
Nem tudom szavakba önteni… Úgy érzem ez az, amire vágyik az ember, ha komolyan veszi, amit csinál. Sikerült a versenyen megnyerni a kategóriát és a csoportot, és ezen a versenyen lettünk bajnokok a kategóriában és a csoportban is. Ennél többet nem is kívánhattunk volna…
Kategóriátokban hatan indultatok. Seat, Peugeot, BMW, Renault, Opel versenyautókkal kellett megküzdenetek a nap és az év folyamán. Az éves bajnokságban kikkel harcoltatok a legjobban?
Mindenki megfelelő ellenfél volt, összességében nagyon sokat köszönhetünk az autónknak, mert nagyon megbízható. A legnagyobb riválisunknak a Hidegkúti – Kőhegyi párost mondanám, sajnálom, hogy nem tudtak indulni a váci versenyen, mert kíváncsi lettem volna, hogy amikor minden összejön, milyen eredményre vagyunk képesek ellenük.
A tavalyihoz képest milyen volt a pálya nyomvonala, tapadása? Mennyire volt előny, hogy 2011-ben itt versenyeztetek?
A tavalyi verseny az első volt, amikor a kategóriánkban indultunk. Nem mondanám nagy tapasztalatnak, mert akkor még azt sem tudtam, merre van az előre… Kétszer mentünk a Nagymaros-Márianosztra gyorsaságin, akkor kategória első időt autóztunk, és egyszer mentünk a Gombás-Sejce gyorson, ahol az árokban végeztünk. Elénk ugrott egy olajcsík…
A pályák nagyon tetszettek, igazán a Gombás-Sejce volt az, ami közel áll hozzám.
2013. Mi a tervetek a jövővel kapcsolatban?
Még az idei év hatása alatt vagyunk, és örömmámorban úszunk, ezért a jövő évvel még nem igazán foglalkoztunk.
Természetesen szeretnénk a 2013-as bajnokság összes futamán rajthoz állni. Amennyiben ezzel az autóval indulunk, akkor egy programoptimalizálást végzünk, és kap egy tolós váltót… A többi verziót az idő eldönti…
Köszönet a Támogatóknak!