2023.07.31. 15:02
Tündöklés és bukás: egy kampányra szabott médiabirodalom – 1. rész
A Magyar Nemzet 2019 szeptemberében elsőként számolt be az EzaLényeg-csoport baloldali kampányban játszott szerepéről. Most részletes kutatással bizonyítják, hogy a lejáratóoldalak tulajdonosai a milliárdos, részleteiben máig homályos külföldi finanszírozásból egy sor további honlapot működtethettek.
Az ellenzéki pártok külföldi finanszírozása ellen demonstrál a Fidelitas a Fővárosi Közgyűlés ülésén a Városházán 2023. június 28-án
Forrás: MTI
Fotó: Illyés Tibor
A lapcsalád kizárólagos kampányszerepét is igazolják azzal, hogy az országgyűlési választások után, azaz 2022. április 3-ig az internetes oldalak jórészt azonnal, vagy napokon belül felhagytak a működésükkel.
A Magyar Nemzet 2019 szeptemberében, a legutóbbi önkormányzati választásokat megelőzően elsőként adott hírt arról, hogy Ezalényeg.hu címen elindult egy helyi kampánytémákra fókuszáló lapcsoport.
Azt is bemutatták, hogy a lejáratómédia kiadója az a Páva Zoltán, aki korábban tanácsadóként kapott milliós megbízásokat a Gyurcsány—Bajnai-kormányoktól.
A hírportál mögött komoly anyagi források lehetnek, erre utaltak a Facebook-hirdetések, és a különböző híroldalokon megjelenő nagy mennyiségű cikkek száma.
Későbbiekben az is kiderült, hogy a médium Páva révén napjainkban is kapcsolódik a Gyurcsány-párthoz, ugyanis a tulajdonos a Demokratikus Koalíció parlamenti frakciója által megbízott EagleEye Marketing nevű cég ügyvezetőjeként is feltűnt.
A Magyar Nemzet arra is fényt derített, hogy EzaLényeg mögött álló Oraculum 2020 Kft. könyvelője ugyanúgy Szegiben található, mint a Bajnai-féle DatAdat-csoporté.
Új információkat tárnak fel, amelyek arra utalnak, hogy az EzaLényeg-birodalom kapcsán nem annyira egy hagyományos értelemben vett sajtóról, hanem inkább egy kiterjedt kampányeszközről beszélhetünk. Az ezt igazoló bizonyítékokat lapunk cikksorozatban mutatja be a következő napokban.
A cikk teljes terjedelemben ITT olvasható.