Ország-világ

2021.01.22. 07:08

A kormánynak esze ágában sincs támogatni a dugódíjat

A kormánynak esze ágában sincs támogatni a dugódíjat – reagált Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár arra, hogy Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke azt állította: négyszáz forintos behajtási díjat és autósávok elvételét tervezi a kormány.

Budapest, 2019. április 10. Forgalmi dugó a Hegyalja úton 2019. április 10-én reggel. Ezen a napon a honvédség tûzszerészei második világháborús robbanótesteket hatástalanítanak, amelyeket a Koltai Jenõ Sportcentrum területén zajló építkezés során találtak. A mûvelet idejére mintegy fél kilométeres körben kiürítik a városrészt, lezárják a BAH-csomópontot, valamint az Alkotás utca és a Hegyalja út egy szakaszát is. MTI/Balogh Zoltán

Forrás: MTI

Fotó: Balogh Zoltán

„Lassan, hogy a Városházán is megértsék: a kormánynak esze ágában sincs támogatni a dugódíjat” – írta Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a közösségi oldalán. Fürjes hozzátette: az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája.

„Mi az adócsökkentésben hiszünk, és az emberekre bízzuk, mikor, mivel szeretnének közlekedni”

– fogalmazott az államtitkár, aki határozottan cáfolta Karácsony Gergely és kabinetfőnöke, Balogh Samu azon állítását, hogy a kormány dugódíjat akar bevezetni Galvani híd építése kapcsán. Balogh egy kormányzati háttérdokumentumra hivatkozva

négyszáz forintos dugódíjat és autósávok elvételét vizionálta,

mert a Galvani híd állítólag csak így biztosítaná a remélt és szükséges forgalomcsökkentést Budapesten.

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója Facebook-oldalán ismertette a főváros és a kormány közös városfejlesztési fórumának azon határozatát, amelyből a „félreértések” születtek.

„A határozat a 6. pontban így fogalmaz: felkéri Budapest Főváros Önkormányzatát, hogy az új déli Duna-híd teljes belvárosi forgalomcsillapítási potenciálját a híd megnyitása idejére teljes körűen kiaknázó intézkedési terv és forgalomtechnikai módosítások előkészítését kezdje meg, beleértve az érintett bevezető utak belső szakaszainak forgalomcsillapítását” – idézte a határozatot Vitézy.

Hozzátette: a forgalmi előrejelzések célja kettős. „Bemutatni, hogy önmagában a híd létrejötte mekkora forgalmat húz ki a belvárosból, és ha egyéb intézkedések is kísérik ezt, mennyivel fokozható ez a hatás. Azt, hogy milyen kísérő intézkedések lesznek, a fenti határozat szerint nem mi döntjük el, hanem a főváros. A modellezéseket pedig olyan forgatókönyvekre készítettük el, amelyekben közösen maradtunk” – nyomatékosította a vezérigazgató.

Vitézy arra is kitért, hogy az elmúlt hetekben a főváros vezetői, valamint a főpolgármester kabinetfőnöke által alapított civil szervezet folyamatosan azzal vádolta a beruházást, hogy a Galvani híd forgalmi hatásának elemzése során nem vették figyelembe a Budapesti mobilitási terv célkitűzéseit, az autóforgalom növekedésének megállítását Budapesten és a belváros forgalomcsillapítását.

„Kiragadott részletek felfújása, kiforgatása helyett azt javaslom, folytassuk inkább a közös munkát a Galvani híd megépítése és Budapest élhetősége, az autóforgalom csillapítása érdekében, melynek kereteit a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa határozata is megadja” – hangsúlyozta Vitézy Dávid.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón a dugódíjról szólva közölte: a kormány nem tervezi, sőt ellenzi azt. A tárcavezető autósüldözésnek minősítette a budapesti városvezetés viszonyát az autósokhoz, amely szerinte koncepciótlan közlekedési átalakításokkal nehezítette az autóforgalmat.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában