2013.05.28. 18:44
Reklámadó - Egyeztetést javasolnak a kommunikációs szakmai szervezetek
Budapest, 2013. május 28., kedd (MTI) - Beláthatatlannak tartják kommunikációs szakmai szervezetek a tervezett reklámadó hatásait mind a médiaszektorra, mind a közönségre, és egyeztetést javasolnak a kormánynak.
Budapest, 2013. május 28., kedd (MTI) - Beláthatatlannak tartják kommunikációs szakmai szervezetek a tervezett reklámadó hatásait mind a médiaszektorra, mind a közönségre, és egyeztetést javasolnak a kormánynak.
A médiaszektor, a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette - hívja fel a figyelmet 13 szakmai szövetség keddi közös közleményében.
A tervezett reklámadó a médiaszektor munkahelyteremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét, társadalmi szerepét, végső soron pedig alapvető társadalmi feladatainak ellátását veszélyeztetné, a hazai tartalomelőállítás helyzetének nehezítése mellett. A tervezett adófizetési kötelezettség így nemcsak a médiaszektor működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra, és ezen felül a kapcsolódó iparágakra is kiterjednének - áll a közleményben.
A kommunikációs iparágat tömörítő szakmai szövetségek egyeztetést javasolnak a kormánynak, hogy információt adhassanak a jogalkotónak a médiaszektor valós helyzetéről, valamint azokról a hatásokról, amelyek a tervezett adó bevezetése miatt a magyar gazdaság teljesítőképességére is negatív hatással lehetnek, végső soron a gazdasági növekedés esélyeit rontják - fogalmaznak.
A sajtóközleményt közösen adta ki a Magyar Reklámszövetség, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség, az Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Közterületi Reklámszövetség, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Piackutatók Magyarországi Szövetsége, a Professzionális Piackutatók Társasága, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozat, a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség és a Főszerkesztők Fóruma.
- MTI -