Magyarország

2013.05.27. 14:40

Reklámadó - DK: a javaslat a maradék független nyilvánosság felszámolását célozza

Budapest, 2013. május 27., hétfő (MTI) – A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a reklámadó bevezetésének valódi célja a "maradék" független nyilvánosság felszámolása Magyarországon.

Budapest, 2013. május 27., hétfő (MTI) – A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a reklámadó bevezetésének valódi célja a "maradék" független nyilvánosság felszámolása Magyarországon.

Erről a független Molnár Csaba hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján beszélt.

A javaslatot a "hazai működésű kereskedelmi televíziók és rádiók tönkretétele programjának" nevező politikus azt mondta, hogy a szakemberek szerint az adóból a büdzsé szempontjából elhanyagolható nagyságrendű összeg, 7-8 milliárd forint folyhat be.

A képviselő szerint az adó bevezetésével a miniszterelnök egyrészt "egész egyszerűen provokálni akarja" az Európai Uniót. A bevezetés másik lehetséges, általa valószínűbbnek tartott okként azt nevezte meg, hogy azzal a kormányfő "megpróbálja felszámolni Magyarországon a maradék független nyilvánosságot".

Egy lehetséges forgatókönyvet felvázolva azt mondta, hogy egy hatalmas reklámadó miatt a kereskedelmi televíziók, például az RTL Klub vagy a TV2 elveszítik eredményességüket, ezt követően a "kormányzati oligarchakör" felvásárolja a csatornákat, majd "nyilván megszüntetik" ezt az adóformát.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!