2013.03.06. 15:28
Ipsos: a közszolgálati média öt műsora is a tíz legkedveltebb televíziós produkció között
Budapest, 2013. március 6., szerda (MTI) - A közszolgálati média öt műsora is felkerült arra a tízes listára, amelyet az Ipsos médiabrandeket és médiaszemélyiségeket vizsgáló legfrissebb kutatássorozatában állítottak össze a legkedveltebb hazai televíziós műsorokról és médiaszemélyiségekről.
Budapest, 2013. március 6., szerda (MTI) - A közszolgálati média öt műsora is felkerült arra a tízes listára, amelyet az Ipsos médiabrandeket és médiaszemélyiségeket vizsgáló legfrissebb kutatássorozatában állítottak össze a legkedveltebb hazai televíziós műsorokról és médiaszemélyiségekről.
A társaság az MTI-hez szerdán eljutatott közleményében a MediaBrandTrack nevű, havi mérésen alapuló kutatására hivatkozva közölte, hogy a közszolgálati médiában sugárzott, Maradj talpon! című vetélkedő volt a legnépszerűbb televíziós műsor a tavaly október és idén február között végzett adatgyűjtés alapján. E szerint a tíz legkedveltebb produkció között található az M1 reggeli és esti híradója, valamint a Gasztroangyal című műsor, továbbá az Eurovíziós Dalfesztivál válogatóműsora: A Dal is.
A kutatás készítői kiemelték, hogy utóbbi műsor nézőinek 83 százaléka úgy nyilatkozott, a műsor beleillik a közszolgálat csatorna kínálatába. Az Ipsos felmérése szerint A Dal háziasszonya, Novodomszky Éva ráadásul a második legnépszerűbb televíziós személyiség volt a vizsgált időszakban az RTL Klub híradójában látható Erős Antónia után. A legnépszerűbb televíziós személyiségek tízes felsorolásában szerepel Gundel Takács Gábor, a Maradj talpon! műsorvezetője és Acél Anna, az M1 Híradójának bemondója is, továbbá Rúzsa Magdi, A Dal egyik zsűritagja, valamint a műsor egyik fellépője, Janicsák Veca is.
A felmérésben a legnépszerűbb televíziós műsorok listáján az RTL Klub három, a TV2 két produkcióval szerepel, televíziós személyiségek listáján pedig három TV2-s és két RTL-es áll.
Az Ipsos médiabrandeket és médiaszemélyiségeket vizsgáló kutatássorozata havi rendszerességgel méri a televíziós műsorok és személyiségek ismertségét és szimpátiáját a hazai 15 évnél idősebb lakosság körében. A kutatók havonta ezer főt kérdeztek meg 2012 októbere és 2013 februárja között. A legkedveltebb televíziós műsorok esetében a minimum 25 százalékos ismertséggel rendelkező produkciókat vették figyelembe, míg a televíziós személyiségek szimpátiaversenyében a legalább 50 százalékos ismertséggel rendelkezők körét vizsgálták.
- MTI-