2021.04.01. 17:08
Istállót vált a kiugrás reményében a gyönyörű versenyző
Forma-1-es nagydíjon debütál Keszthelyi Vivien az F3 Euroformula Openben.
Fotó: VRS TEAM
Újra váltott Keszthelyi Vivien: a debreceni születésű sportoló decemberben a huszonévesek „klubjába” lépett be, most pedig ténylegesen is átigazolt. A Team Motopark szerződtette, melynek színeiben az Euroformula
Openben versenyezhet a Formula 3-as csapatnál. Ő lesz az első magyar autóversenyzőnő a sorozatban, ahol a Forma-1 Portugál Nagydíjon, a királykategória első F3-mal közös versenyhétvégéjén mutatkozik be április 30-án.
Minden idők legeredményesebb első szezonos honi Formula-autósa a professzionális karrierjét a magyar versenyeken elért kimagasló eredményei után 2014-ben az FIA Swift Cup Europe sorozatban, 13 évesen kezdte a zömmel felnőtt férfiakból álló mezőnyben.
A sikeres szezon után a második kimagasló idényében a Suzuki Cup Austria promótere nevezte be az osztrák bajnokságba. A német Audi Sport Racing Academy első női versenyzőjeként folytatta tanulmányait 2015 őszén. Vivien 3 esztendő alatt 3 bajnoki címet és közel 80 dobogós helyezést szerezve zárta túraautós pályafutását. Elindulhatott egy formaautós tehetségkutatóban, és sikerült a világ 20 legjobb női pilótája közé bejutnia. Ázsiában az F3-ban első nőként olyan férfiak között versenyzett, akik közül többen az F2-ben Forma-1-es tesztpilótaként vettek részt.
Tavaly a koronavírus-járvány komolyan korlátozta a lehetőségeit. Két csapattal dolgozott együtt: az egyik a Carlin volt, utána a Motoparkkal tesztelt. Eltökélte, hogy a jövőben kizárólag a Formula kategóriára koncentrál.
A Team Motopark Forma-3-as kedden jelentette be hivatalosan, hogy Keszthelyi Vivien a 2021-es szezonban náluk folytatja pályafutását az Euroformula Openben (a sorozat – amely júliusban a Hungaroringre is ellátogat – a tervek szerint 9 helyszínen, 27 futamból áll majd). A világ azon kevés női autóversenyzője egyikeként kezdheti meg a felkészülést, akik a Formula kategóriában, férfiak között versenyezve szuperlicenc-pontokat szerezhetnek. Ahhoz, hogy ő legyen a kategóriában az első magyar, aki szuperlicenc-pontot vív ki, Keszthelyi Viviennek a tehetségen, a felkészültségen és a szerencsén kívül még sok tényezőre szüksége lesz – többek között a csapatára és a támogatóira is számítania kell.
– A legjobb módszer az, ha a pályán „beszélek”. Ez egy teljesítményalapú iparág, és remélem, hogy az eddig látottak megerősítették a rólam alkotott képet. Újabb lépcsőfokhoz érkeztem a pályafutásom során, azonban a munka neheze csak ezután kezdődik. Szerdán Spaban kezdődött az első hivatalos kollektív teszt, ahol beleülhetett a Dallara 320-ba. A tavaly debütáló modell a legújabb fejlesztésű autó a kategóriában, lényegesen nagyobb kanyarsebességre képes, mint a hasonló F3-as szériákban használatos korábbi verziók. Az a cél, hogy a magyar versenyző felkészültségben a lehető legközelebb álljon a következő lépcsőfokként megcélzott F2-es versenyautóhoz.
– Büszke vagyok rá, hogy magyar pilótaként topcsapattól kaptam esélyt a királykategóriáig eljutni. Ez, mint tudjuk, nemzetközi szinten nagyon keveseknek adatik meg, különösen a női pilóták közül. Talán két-három autóversenyzőnő mondhatja el magáról a világon – mondta Vivien, aki jó esetben az első magyar női pilóta lehet, aki eljut a formaautózás csúcsára, a Forma-1-be. Sokat hasonlítgatják férfi pilótákhoz, és bár ő igyekszik a saját útját járni, külön pályafutását építgetni, az összehasonlítást nem éli meg teherként.
– Egyáltalán nem zavar, ha erről kérdeznek, vagy összehasonlítgatnak különböző férfi pilótákkal. Nyilván a saját utadat kell járnod, ugyanakkor még mindig rendkívül kevés a nő, aki valaha megfordult ebben a sportágban, szóval miért is kellene, hogy zavarjon? Egyelőre azonban csak várom a kihívást, a vezetést, valamint azt, hogy együtt dolgozzak a Team Motopark csapatával. A célom minél többet tanulni, hogy ezzel a lehető leggyorsabban előrébb jussak, és ne vesztegessek el sok időt.
LTL
Rutinos csapattársat kap
A Team Motoparktól számos pilóta jutott már el a Forma-1-ig, köztük Max Verstappen, Valtteri Bottas vagy éppen az ebben az esztendőben debütáló Yuki Tsunoda. A magyar versenyző új csapattársa az az amerikai Crawford lesz, aki a Red Bull Junior pilótájaként a korábbi évekhez hasonlóan az idén is rendkívül erős szezont fut, egyszerre két F3-sorozatban teljesít. Keszthelyi Vivien gyakorlatilag egy jól felkészült, rutinos csapattársat kap, ami a fejlődése során minden tekintetben fontos visszacsatolást nyújthat neki.