2020.07.25. 15:30
Harmadik hely az első osztályú premieren
Trencsényi Vincéék a Salgó ralin gyengébb kezdés után sikeresen rákapcsoltak és dobogóra állhattak.
Trencsényi Vince és Pannuska Dávid a verseny második felében biztosították be a dobogós helyezést | Fotó: olvasónktól
A ralikedvelők nagy örömére a hétvégén végre elkezdődött a bajnokság. A nyitányt a vasárnapi Salgó rali jelentette, amely egyben a Közép-európai Zóna Kupa (CEZ) fordulója is volt. Az egynapos találkozó szombat esti ünnepélyes rajtceremóniáját a helyszínen tekintette meg Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke.
Felkészülten érkeztek
Az elmúlt esztendő másodosztályú bajnoka, a Trencsényi Vince és Pannuska Dávid alkotta duó az idén az első osztályban az RC4-es géposztályban indult. A pilótával, Vincével legutóbb áprilisban beszélgettünk, akkor szimulátorral gyakorolt.
A megyei versenyzők eredményei. Országos bajnokság, abszolút. 18. Trencsényi József, Verba Gábor (Skoda Fabia), RC2: 18.
20. Barna Tibor, Barna Bence (Mitsubishi Lancer EVO IX.). RC2: 20.
23. Trencsényi Vince, Pannuska Dávid (Ford Fiesta R2T 19). RC4: 3.
27. Hibján József, Szollár Csaba (Peugeot 208 R2), RC4: 7., Peugeot 208: 3.
– Sokat vártunk már erre a versenyre, majd’ egy fél évet csúszott a szezon – indította a beszélgetést Trencsényi Vince. – Ugyan a szimulátorozás az autó mozgását nem adja vissza, ám a vezetői reflexeket jól karbantartotta. Márciusban és júniusban Kunmadarason már autóba ültünk, de éles tesztet csak a verseny hetén tudtunk csinálni. Főként, hogy múlt hétfőre volt összerakva az autó a versenyre, erre a kategóriára. Akkor tudtuk kipróbálni, de ez is elegendő volt, mert úgy érzem, hogy jól felkészültünk.
Az indulókra kilenc gyorsasági várt, a nyíregyháziak gyengébb kezdés után erősítettek, négy gyorson is harmadikok voltak, így végül az RC4-es kategóriában a dobogó harmadik fokára állhattak.
– A verseny eleje nem a kihagyott idő miatt nem ment, hanem azért, mert első körben az első gyorsra kicsit elgumiztuk magunkat, és nagyon csúszkált az autó hátulja – kezdte a vasárnapi verseny felidézését Vince.
– Ezt a futómű beállításával és a gumi változtatásával tudtuk kompenzálni. Az első körben a harmadik gyorson elromlott Dávid sisakjában az átbeszélő, így mutogatnia kellett, emiatt nagy hátrányba kerültünk. Aztán a második körben már tudtunk tisztább körülmények között menni, a technika nem hátráltatott bennünket. Igazából a harmadik körben találtuk meg a jó futómű-beállítást, akkor már minden jól ment. Amennyiben korábban is így történik, akkor a dobogón előrébb is zárhattunk volna.
Remek volt a körgyors
– Összességében elégedett vagyok, hiszen a ralisport ilyen, a technika bármikor közbeszólhat. A pályák nagyon tetszettek, főleg a hosszú körgyors. A körülmények miatt voltak nehéz helyzetek, de ezeket sikerült megoldanunk.
Élveztük is, hiszen már nagyon hiányzott, hogy elinduljon a szezon. Első rali egyes futamnak az eredmény sem rossz
– így Vince.
Az országos bajnokság augusztus közepén a Miskolc ralival folytatódik, erről még nincs kiírás, de minden bizonnyal egynapos verseny lesz. Vincéék optimisták, és úgy készülnek, hogy mind a hat bajnoki futamot megrendezik.
ML