2020.07.13. 07:39
A hátraszaltó már a múlté, Roli szeretné jól húzni a halászi oválon
A SpeedWolf Debrecen vaspapucsosai is készülnek a szombati MACEC Kupára, az első idei salakszórásra.
Kovács Roland (elöl) szeretné a szombati verseny után azt mondani, hogy ez jó volt
Forrás: MÁN LÁSZLÓ-ARCHÍV
Motorzúgástól volt hangos az elmúlt szombaton a Nagyhalászi Speedway Ring. A salakmotorozás honi ékszerdoboza ad majd otthont július 18-án az idei első hazai salakmotorversenynek, a MACEC Kupának. A nemzetközi megmérettetésen a tervek szerint hét nemzet motorosai állnak majd rajthoz. A külföldiek mellett magyarok, miként Kovács Roland, Magosi Norbert és Bárány Márk. Ők hárman és néhány amatőr tréningezett a kánikulában a halászi oválon.
A biliárdasztal nem olyan
– A járványhelyzet mindent átírt, így a mi szezonunkat is – kezdte lapunk érdeklődésére Kovács Roland, aki miként Magosi, a SpeedWolf Debrecen színeiben húzza a gázt. – Igen hosszú volt a felkészülés. A motorjaim kinn voltak Dániában Luiginál, készen a hazaszállításra. Aztán amikor jöttek volna, jött a koronavírus is. Végül nagy nehezen megérkeztek, és azóta vártuk azt, hogy végre motorra ülhessünk.
Ez néhány tréninget követően július elsején, szerdán adatott meg Rolandnak, ekkor indult Zsarnócában a szlovák bajnokságon. Roli és Magosi is az elődöntőig motoroztak, ám a nagydöntőbe már nem kerültek be.
– Érdekes egy verseny volt, az már biztos – tért rá a szlovákiai premierre Roland. – Előtte pénteken este csörrent a telefon, hogy indulni kellene Zsarnócában. Természetesen igent mondtam. A verseny előtt Magosi Norbinak azt mondták, hogy a pálya biliárdasztal minőségű, ott azonban kiderült, hogy a rendezők fogalomzavarban voltak. Gondolkodtunk is, hogy a verseny után elmegyünk egy biliárdszalonba, és megnézzük, hogy náluk miként játszanak. A tréfát félretéve, egy edzésnek jó volt a verseny. A szereplésért kaptunk hideget-meleget, ám tudomásul kell venni, hogy itt tartunk, mindenki csodát vár, ám támogatók és pénz hiányában ezt nem egyszerű kivitelezni.
Rajta kellene állítani...
– Ami a szombati, nagyhalászi edzést illeti, megállapítottuk, hogy a téli álomból nem ártana felébredni – folytatta Roland.
– A motor nem rossz, de nem a leggyorsabb. A beállításokon még finomítani kell, de talán nem is a motoron kellene állítani, hanem rajtam. Most így érzem, mert a motorok jók.
Remélhetőleg tud magán srófolni egyet a szimpatikus motoros, és szombaton nem úgy szerepel majd, mint a tavalyi MACEC Kupán. Miként arról akkor beszámoltunk, az első futamában a startnál egy nagy szaltót mutatott be a motorral, és a hátára esett. Kórházba kellett vinni, és jó ideig nem ülhetett motorra.
– Az a hátraszaltó emlékezetes maradt – kezdte a történtek felidézését a vaspapucsos. – Nagyon fájt a hátam, két csigolyámon volt repedés. Kezelték, ám buktam már annyit, hogy igazából nem tudom, hogy már mi az, ami százas, és mi az, ami nem. Egyébként túltettem rajta magam, hiszen nem én hibáztam. Az alumíniumlamella kettétört közvetlenül a kuplungkosárban, meghajtotta a motort, én hiába húztam a kuplungkart. Hogy szombaton mivel lennék elégedett? Nem is tudom, leginkább menni, csinálni és a végén azt mondani, hogy ez jó volt.
Ami az idei szezont illeti, Roland igazából még nem tud tervezni, hiszen továbbra is nagy a bizonytalanság. Az viszont biztos, hogy szombaton Nagyhalászban verseny, remélhetőleg színvonalas és remek magyar teljesítményekkel.
ML