Kultúra

2024.07.25. 07:00

A közönség is énekelt a kórussal

A japán közönség körében nagy népszerűségnek örvendő Furusato című dal is felcsendült.

Szon.hu

Nagy szeretettel fogadták Japánban a Cantemus Gyermekkórust

Fotó: Magyar Péter

Mint portálunkon is beszámoltunk róla, Hongkong után Japánba utazott a nyíregyházi Cantemus Gyermekkórus Szabó Dénes Kossuth-díjas karnagy vezetésével. A felkelő nap országába az elmúlt héten pénteken érkezett meg az énekkar. A kórusintézmény honlapján a távol-keleti programokról Magyar Péter tollából újabb levelet lehet olvasni, az újabb élményekből adunk közre egy kis ízelítőt:

,, .Közel 4 órás repülőút következett, majd végre megérkeztünk a felkelő nap országába. Az itteni vendéglátóink természetesen már vártak minket, de az utazás itt még nem ért véget. Bő két órás buszozás állt még előttünk. Viszont érdekesség, hogy a sok-sok japán útból az elmúlt 30 év alatt talán most először érkezett olyan busz, aminek az aljába az összes bőrönd befért. A végső úti célunk Kawasaki városa volt. A KSP Hotel előtt már nagy csoportosulás várta a lányokat – a vendéglátó családjuk...,

... szombaton következett a turné eddigi legnehezebb napja. A KSP Hall-ban gyülekeztünk már délelőtt 11-kor, ahol Dénes bácsi először helyszíni próbát tartott. Rövid pihenő és ebéd után pedig egymás után két két-félidős koncertet is adni kellett a Cantemus Gyermekkarnak. Mind a kettőt itteni kórusok kezdték egyfajta üdvözlő műsorral, majd következtek a mieink.

A lányok – talán az előző esti kellemes vacsora és a jól megérdemelt pihenő hatására – egészen kiváló teljesítményt nyújtottak mindkét alkalommal. Fegyelmezetten, lelkesen és példamutató felkészültséggel végezték el a munka rájuk eső részét. A közönség mindezt hangos tetszésnyilvánítással köszönte meg. A koncertek végén természetesen a közös éneklés sem maradt el. A nagy népszerűségnek örvendő Furusato című dal csendült fel, amit nem csak a résztvevő kórusok tagjai, hanem a közönség is énekelt. Az esti hazatérés után pedig jólesett ismét a pihenés.

Vasárnap szerencsére lazább nap jutott. Ezen a délelőttön Dénes bácsi tartott karvezetői kurzust. Ennek az utolsó szakaszába csatlakozott be a gyermekkar. Az itteni karmesterek néhány, saját maguk által kiválasztott mű vezénylésével kapcsolatban kaphattak értékes tanácsokat. A kurzus után ismerkedéssel egybekötött ebéden vettünk részt. Rengeteg ajándék cserélt gazdát, illetve nagyon sok fénykép készült emlékbe.

Az ebéd után pedig ismét buszra szálltunk, mert elbúcsúztunk Kawasaki-tól, és folytattuk az utunkat Tokorozawa felé, ami a turnénk utolsó állomása”