2023.11.14. 16:32
„Így csináljuk mi!" az óvodákban (fotók)
A nyíregyházi pedagógusok fontosnak tartják, hogy megtalálják a tökéletes nevelési módszereket a gyermekek számára.
Hatalmas mosollyal fogadták az érdeklődők a kicsik aranyos műsorát azon a konferencián, amelyet a Nyíregyházi Egyetem Óvó- és Tanítóképző Intézete rendezett kedden „Így csináljuk mi!" címmel. A rendezvényt azzal a céllal szervezték meg a magyar Tudomány Napja alkalmából, hogy a helyi óvodai programok bemutatkozhassanak a Nyíregyházi Egyetemen. Az Eszterlánc Északi Óvoda gyermekei zenés-táncos összeállítással kedveskedtek a két részes előadás-sorozat megnyitóján, aminek a témája a gyermekek megfelelő fejlesztése és az ahhoz alkalmazott technikák bemutatása volt.
- Ezzel a rendezvénnyel az a célunk, hogy az óvoda-pedagógus szakos hallgatóink részletesebben megismerkedjenek a helyi intézményekben alkalmazható alternatív nevelési projektekkel – hangsúlyozta dr. Imre Rubenné, a tanítóképző intézet igazgatója a köszöntőjében.
Mint a rendezvényen felszólaló Fazekas Hajnalka, Balasáné Sebestyén Mónika, Béresné Bede Zsuzsanna és Hegedüsné Balogh Anna óvodapedagógusok kiemelték, az ideális képzési folyamatok megtalálása rendkívül sokat számít a gyerekek fejlődésénél, s erre már alkalmaznak is különféle tanulmányokat.
Óvodai konferencia | Fotók: Dodó Ferenc
- Porkolábné dr. Balogh Katalin Komplex Prevenciós Óvodai Programját 1997 óta használjuk a nyíregyházi óvodáinkban. Ebben a programban a személyiség-, a mozgás-, az észlelés- és a verbális fejlesztési folyamatokra, valamint a gyermekek megismerésének, fejlődésének nyomon követésére szolgáló módszerek használatára fektetjük a hangsúlyt. Ezt a gyakorlatban úgy teszteljük, hogy megnézzük azt, egy intézmény az adott félévében mennyire volt eredményes a program általunk fejlesztett részében. Így ellenőrizzük, mi működött és mi volt kevésbé hatékony. Ebből tudunk további területeket kiemelni az óvodai nevelés folyamataiban – mondta szerkesztőségünk érdeklődésére Fazekas Hajnalka, az Eszterlánc Északi Óvoda intézményvezető-helyettese, aki azt is elárulta, óvodájukban ezt a módszert már régóta alkalmazzák. – A pedagógiai program egyik legfontosabb területe, amire figyelnünk kell, a mozgásfejlesztés. Mivel ma már az óvoda két és fél éves kortól kezdhető, nagyon fontosak az iskolakezdésig eltelt évek, ezért tudatosan figyelnünk kell a korai képzésekre a gyermekek személyiség fejlődését, testi- és szociális érettségük alakítását és a tanulási prevenciók folyamatait tekintve.
CSJ