2023.03.04. 17:13
Szunnyadó, pózoló lóerők
Több mint ötven jármű és részegység idézi fel a hazai járműgyártás múltját, jelenét, jövőjét, világraszóló szerepét.
Fotó: Keller Mátyás
Szakemberekkel, fiatalokkal a tudatos mobilitásért, közlekedésbiztonságért, környezetvédelemért, a jövőért! – ez a mottója a Magyarok a Világ Járműgyártásában című kiállításnak, mely március 17-19-én látogatható a Hungexpón.
A tárlat a hagyományához hűen egy hiteles történelemkönyv, amely az idén is izgalmas időutazást ígér a G-pavilonban.
– Többezer lóerőnyi autópark szomszédságában parkol a lovaskocsi őse, a legendás helyen, a magyar járműgyártás bölcsőjében, Kocs községben született. A XV. századi kocsi kocsi méltó utóda a Made in Hungary jelzésű győri Audi, a kecskeméti Mercedes és az esztergomi Suzuki, vagy a szentgotthárdi Stellantis gyár motorja – mondta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.
– Kocsigyártó mesterekből alig néhány száz működött, a magyarországi beszállítóiparban foglalkoztatott szakemberek száma napjainkban eléri a 170 ezret – fűzte hozzá a Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállítás ötletgazdája, aki személyesen kalauzolja majd a fiatalokat a klasszikusok és legkorszerűbbek között, stílszerűen a világszinten legsikeresebb hazai csapat versenykamionjánál, versenygépeinél. A M1RA szomszédságában parkol majd a BME Formula Racing Team világszintű és egyetlen magyar 4WD-elektromos-autonóm Formula versenyautója, mely gyorsulásban veri a Forma 1-es mezőny gépeit.
A G-pavilonban lesz drónokból álló légiflotta, izgalmas vízi jármű, muzeális és új mentő, tűzoltó, rendőrautó, valamint a hazai közlekedés több kulcsszereplője: a Magyar Közút speciális gépe és a Volánbusz nevéhez és profiljához illő jármű. Először látható nyilvánosan a nagy múltú hazai autógyártás egyetlen megmaradt és immár muzeális darabja, az Ikarus terepjáró, valamint néhány Csepel márkájú, de szigetszentmiklósi gyártású Laplander.
LTL
Borítókép: A makói születésű Galamb József tervezte a Bádog Böskét, azaz a Ford T-modellt | Archív fotó: MW