2018.12.11. 15:14
Vajon van-e akadálya a rámpának?
Nyíregyháza - Az aluljáró és a lépcsők a hatályos szabványoknak és műszaki előírásoknak megfelelnek.
Nyíregyháza - Az aluljáró és a lépcsők a hatályos szabványoknak és műszaki előírásoknak megfelelnek.
„Javasolnám a MÁV illetékeseinek, hogy a vasúton utazók komfortérzetének fokozásáért a korábban épített nyíregyházi nagyállomási aluljárók feljárójának egyik oldalára építsenek rámpát. Ezek megoldanák a gyerekkocsis, a kerekesszékes és a guruló bőröndösök gondjait. Véleményem szerint fapallókkal lehetne megépíteni, és nem lenne túl nagy beruházás” – fordult szerkesztőségünkhöz olvasónk, Bengyel István.
Lehet előtte jelezni
Felvetésével a vasúttársasághoz fordultunk, ahol ígéretet tettek: „A vasúttársaság megvizsgálja, hogy perononként egy-egy lépcsőkar egyik oldalán kialakítható-e bőröndhúzó rámpa. Az aluljáró és a lépcsők a hatályos szabványoknak és műszaki előírásoknak megfelelnek” – áll a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság reagálásában. „Amennyiben mozgáskorlátozott utazik, és ezt előzetesen (legalább 48 órával korábban) jelzi, akkor az érintett vonatot az első vágányról indítjuk vagy oda érkezik, így elkerülhető az aluljáró használata. Ha a mozgáskorlátozott személy utazásáról 48 órával korábban nem érkezik előzetes bejelentés, azonban az általa tervezett vonat indulása előtt olyan időpontban érkezik jelzés, amikor még a vonat vágánya megváltoztatható, biztosítják a járat első vágányon közlekedését és segítik a felszállást. Ha a vonat vágánya már nem változtatható meg, az állomási személyzet segítséget nyújt a mozgáskorlátozottak az üzemi átjárón keresztüli közlekedésben.
Intermodális csomópont
Az állomási és vonatkísérő személyzet köteles be- és kiszállásnál, valamint az utazás során kiemelt figyelmet fordítani és minden szükséges segítséget megadni a fogyatékossággal élő utasoknak az utazás zavartalan lebonyolításáért”.
A mozgáskorlátozottak utazását illetően a szolgáltatásokról részletes tájékoztatás olvasható a vasúttársaság honlapján.
„Az akadálymentesítésre a tervezett intermodális csomópont megépítése jelenthet megoldást. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. júniusban írta alá a nyertes pályázóval az intermodális csomópontra vonatkozó tervezési szerződést. Ennek műszaki tartalma szerint megtervezik a peronok akadálymentes megközelítését is. Maga az akadálymentesítés a tervezést követő kivitelezési szakaszban valósulhat meg, ennek tervezett indítása 2019-ben várható” – közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.
Emelőkezelő kocsikísérő
Csoportos utazás (legalább 10 mozgáskorlátozott) esetén az előre megrendelt, különleges kialakítású, önemelő berendezéssel ellátott, mozgássérültek kocsiját vehetik igénybe, a kocsikban a kerekesszékes utasok által is használható mellékhelyiség található. A kocsi kísérője az emelőt kezeli, és a csoportot a kiindulási állomástól a célállomásig kíséri – olvasható a www.mavcsoport.hu weblapon.
LTL