Helyi közélet

2016.07.14. 13:09

KEKKH: már a NAV-nál is lehet regisztrálni a rendelkezési nyilvántartásba

Budapest - Július elsejétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megyei és fővárosi igazgatóságain is lehet regisztrálni a rendelkezési nyilvántartásba, amelynek segítségével kilencvenegy közigazgatási ügytípus elintézésére adhatóak elektronikus meghatalmazások.

Budapest - Július elsejétől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) megyei és fővárosi igazgatóságain is lehet regisztrálni a rendelkezési nyilvántartásba, amelynek segítségével kilencvenegy közigazgatási ügytípus elintézésére adhatóak elektronikus meghatalmazások.

Balogh Gábor, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) közszolgáltatásokat támogató osztályának vezetője csütörtökön egy budapesti háttérbeszélgetésen elmondta, hogy egyre több hivatal és hatóság csatlakozik a rendelkezési nyilvántartáshoz.

A rendelkezési nyilvántartásba eddig az okmányirodák és a kormányablakok ügyfélszolgálatain, a posta negyven kijelölt ügyfélszolgálatán, illetve ügyfélkapus vagy telefonos azonosító segítségével online lehetett regisztrálni. Július elejétől már a NAV 19 megyei és 5 fővárosi igazgatóságán is megtehető ez - közölte.

Tehát ez azt is jelenti, hogy a kilencvenegy ügytípusban a NAV kiemelt ügyfélszolgálatain is lehet már tanúk és papírok nélkül meghatalmazást tenni - mutatott rá Balogh Gábor.

Közölte, hogy péntektől a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezi Hivatal lekérdező szervként csatlakozik a rendelkezési nyilvántartáshoz. A hivatal így az ügyfél rendelkezésének megfelelően fel tudja venni vele adott esetben a kapcsolatot - jegyezte meg az osztályvezető.

Elmondta, a rendelkezési nyilvántartás 2015 novemberében indult el 84 ügytípussal, és ez június elsejével egészült ki további 7 egyéni vállalkozói ügytípussal.

A rendelkezési nyilvántartás az ügyfélkapun keresztül 2,3 millió állampolgár előtt nyitott - tette hozzá.

A telefonos ügyintézéshez az állampolgároknak személyesen kell igényelniük a telefonos azonosítót. Ezután az ügyfeleknek, ha meghatalmazást szeretnének adni valakinek, elegendő felhívniuk az ingyenes kormányzati ügyfélvonalat, a 1818-at, bediktálniuk a szükséges azonosítót, és elmondaniuk, ki és milyen ügyben járhat el helyettük.

Jelenleg tehát 91 ügytípusban adhatunk személyesen az ügyfélszolgálatokon, elektronikusan, illetve telefonon tanúk és papírok nélkül meghatalmazást az általunk kijelölt személynek. Bárki meghatalmazható, aki elmúlt 18 éves és szerepel a személy- és lakcímnyilvántartásban.

Balogh Gábor kitért arra, hogy a telefonos meghatalmazás 3-4 perc alatt megtehető. A jogosultság bármikor visszavonható.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában