Helyi közélet

2015.05.21. 19:31

Kócsag „repítette” az utast

Nyíregyháza - Másfél órás késéssel futott be Nyíregyházára a vonat, nagyon bosszúsak voltak az érintettek.

Nyíregyháza - Másfél órás késéssel futott be Nyíregyházára a vonat, nagyon bosszúsak voltak az érintettek.Nem nagy ügy, több is veszett Mohácsnál – mondhatnánk. Igen ám, de a mindennapok bosszúságai összeadódnak, és egy idő után feszül a húr. Ha pedig az igazságérzet munkálkodik, akkor a legapróbb kellemetlenség is felértékelődik. Hűséges előfizetőnk az alábbi konkrét panasszal fordult szerkesztőségünkhöz.

Reklamáltak a pénztárnál

„Május 7-én szerettem volna a Debrecenből Nyíregyházára közlekedő, 15.01-kor induló Kócsag IC-vel utazni. Megvettem a jegyet, a helyjegyet, aztán közölték, hogy késik a vonat. Végül 70 perccel csúszott az indulás. Közölte a hangosbemondó, hogy személyvonatként közlekedik tovább, nincs szükség pótjegyre. Akkorra már sokan megváltottuk, lévén IC-vel szerettünk volna utazni. Másfél órás késéssel futottunk be Nyíregyházára. A pénztárnál reklamáltunk, ahonnan elhajtottak bennünket. Azt mondták, hogy a pótjegyet Debrecenben kellett volna visszaváltani. Hogy? Indulás előtt? Sokan háborogtunk. Máig nem értem, hogy miért nem térítik vissza a kárunkat”.

Olvasónk nem várta el, hogy fejek hulljanak a porba. Pusztán kíváncsi volt, hogy van-e nyoma a történteknek, és egyáltalán reménykedhet-e bármiben.

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága ekképpen reagált: „Az ominózus május 7-ei napon Ebes és Debrecen állomások között a pályafelújítás során egy munkagép elvágta a vasúti biztosítóberendezés kábelét, mely késéseket okozott a vasúti forgalomban. A délutáni órákban Püspökladány–Nyíregyháza között már járatlemondásokra is kényszerültünk, várakozó utasainkat a minden állomáson és megállóhelyen megálló, 656-os számú Kócsag InterCity vonat szállította el. Az IC-re a köztes megállókban felszálló, nem az IC-járattal utazni kívánó utasoknak értelemszerűen IC-pótjegyet nem kellett váltaniuk.

Azoknak – így a szerkesztőséget is megkereső utasunknak – akik útjukat is az IC-vel tervezték, és arra a feláras jegyet megváltották, a késés esetére járó visszatérítési garanciát, úgynevezett átalány-kártérítést biztosítottunk. Társaságunk feláras járat 30 percet meghaladó késése esetén a fizetett díj 25 százalékát, 120 percet meghaladó késés esetén a díj 50 százalékát téríti vissza utasainak.

A Kócsag InterCity késésével összefüggésben a fentiekben említett átalány-kártérítés a menetjegy árának (menetdíj+felár) 25 százaléka. Azoknak, akik a garanciát még nem érvényesítették, javasoljuk, hogy igényüket nyújtsák be a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatához”.

Ezerforintos limit

„Ésszerűségi okok miatt társaságunk csak az ezer forintot meghaladó összegű átalány-kártérítések kifizetését vállalja, ezért csak azon átalány-kártérítési igényeket célszerű benyújtani, melyek összege ezt a határt meghaladja. Természetesen ugyanazon utasunk több utazásból származó összevont igényei egy éven belül benyújthatóak, így az ezer forint alatti igényeket javasolt összevontan érvényesíteni”.

KM-LTL

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában