Helyi közélet

2013.03.25. 14:14

A viharokról pro és kontra

Beszterec – Március 20-án 2 E.ON-os alvállalkozó jött a községünkbe, hogy egy több éve nem lakott, romos lakásból leszerelje az órát. Ők voltak az első E.ON-osok akikkel beszélni lehetett csütörtök óta – március 14-én szűnt meg az áramszolgáltatás a településen, a szerk.

Beszterec – Március 20-án 2 E.ON-os alvállalkozó jött a községünkbe, hogy egy több éve nem lakott, romos lakásból leszerelje az órát. Ők voltak az első E.ON-osok akikkel beszélni lehetett csütörtök óta – március 14-én szűnt meg az áramszolgáltatás a településen, a szerk. – Érdekes, amit elmondtak: 26 villanyszerelőjük lenne, de senki nem mozgósította őket dolgozni (s ők szabolcsiak), s „természetesen” semmit nem tudnak a helyreállítás jelenlegi helyzetéről – kezdte Nyílt levelét Poór József, Beszterec polgármestere, aki így folytatta: „Nekem ez a „nagy” gondom: a tájékoztatás hiánya a helyreállításról – nem tekintenek bennünket partnernek –, hogy nem konzultálnak velünk a lakosokkal, s polgármesterekkel.

Az már csak idea, hogy esetleg lakossági fórumon lehetne információhoz jutni, így nyugtatnák meg az érintetteket, de bennünket polgármestereket sem vonnak be gyakorlatilag semmibe. – A katasztrófavédelem, rendőrség, járási hivatal érezhetően jelen van, de tényeket ők sem tudnak. Tüntetés, útlezárás, nagyhangoskodás kell ahhoz, hogy a kicsiket is észrevegyék? Oly sok semmit mondó értekezletre rángatnak bennünket más alkalmakkor, most miért nem kaphatunk ilyen formában is tájékoztatást, elsősorban a helyreállításról?

Tudjuk, hogy rendkívüli volt az időjárás, tudjuk, hogy próbálnak mindent megtenni a helyzet normalizálásáért. A besztereciek már párszor voltak elzárva (8 nap, 3 nap), túlélik a helyzetet, és várnák az információt, de nem a félrevezetőt, mint amit hallani. A lakosok először engem keresnek. Mit mondjak nekik, ha nem vagyunk partnerek? Legyünk túl rajta, s tanuljunk belőle! – zárta múlt heti levelét Poór József.

Rendszeres helyzetjelentés

Egyházi Nikoletta, az E.ON sajtószóvivője az alábbi reagálást küldte el a polgármester által megfogalmazottakra:

„Polgármester úr aggodalmát átérezzük, és ezúton köszönjük a nehéz napok idején tanúsított türelmét. A felvetett problémával kapcsolatban szeretnénk elmondani – ahogy az híradásokból is kiderült: az országos viharban leginkább sújtott terület Nyíregyháza térsége volt. Jól jellemzik a számok a kár mértékét: az E.ON országos szolgáltatási területein megsérült 421 oszlopunk több mint 80 százaléka ebből a térségből származik. Friss vezetékkiépítésre szinte csak ebben a térségben volt szükség, mintegy 42 kilométer hosszúságban. Az E.ON területén országosan jelentkezett 645 vezetékszakadási eset több mint felét is itt kellett orvosolni.

Az üzemzavar elhárítása közben nagyon fontosnak tartottuk és megpróbáltuk a folyamatos és részletes tájékoztatást, mind országos szinten a médiában, mind helyi szinten, közvetlenül a települések vezetőivel. Ebben a tájékoztatásban a megyei védelmi bizottság vállalta fel a polgármesterek tájékoztatását. Mi magunk rendszeresen adtunk helyzetjelentést az országos elektronikus médiának is, törekedtünk arra, hogy az érintett települések listáját gyorsan frissítsük, a honlapunkon és a Facebook-oldalunkon is részletes beszámolókat közöltünk, fotókkal, videókkal, hírekkel.

A visszakapcsolás idejével kapcsolatban azonban a legjobb szándék mellett sem mertünk nyilvános jóslásokba bocsátkozni. Az adott körülmények között nem lehetett előre felmérni, hogy a folyamatos helyreállítási munkálatok hol haladnak a tervezettnél gyorsabban, és hol kellett szembesülni azzal, hogy a becsültnél jóval későbbre tolódik a helyreállítás. Sok helyszín szinte nem volt megközelíthető munkagépek számára, így arról sem lehetett pontos információ, hogy milyen mértékű a károsodás a helyszínen”.

Helyismeret nélkül nem lehet

„Az elmúlt időszak mindannyiunktól türelmet és kitartást igényelt, a lakosság és a helyi vezetők ennek során többségében megértőnek és támogatónak bizonyultak, ez nagy mértékben hozzájárult a helyreállítási munkálatok hatékonyságához

Végezetül néhány adat a helyreállításról: csak a Tiszántúlon 343 E.ON szakember, és 83 munkagép vett részt, éjt nappallá téve, kiegészítve az állami szervek részéről rendelkezésre bocsátott állománnyal. Az elhárítás során – balesetek megelőzése érdekében – szükség van helyismeretre, és ezzel más régióban dolgozó szerelők nem rendelkeznek, így saját és mások biztonsága érdekében nagyfeszültségű hálózat helyreállításában nem tudnak szerepet kapni. Az, hogy, hogy a lakosság nem látott E.ON szakembert az azért elképzelhető, mivel elsősorban nem az utcákban és a házaknál kellett helytállni, hanem többnyire lakott területeken kívüli eseteknél. Az E.ON részéről ezúton is köszönjük minden érintettnek a megértését és támogatását.” – írta az sajtószóvivő.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában