2012.12.02. 14:25
Olvasónk írja: Szüneteltetés helyett újraindítás
Dombrád - Reménykedjünk abban, hogy reneszánszát fogja élni a nyírvidéki- rétközi kisvasút!
Dombrád - Reménykedjünk abban, hogy reneszánszát fogja élni a nyírvidéki- rétközi kisvasút!A közelmúltban értesülhettünk arról, hogy egy alapítvány közreműködésének, valamint a dombrádi önkormányzatnak köszönhetően belátható időn belül megvalósulhat a nyírvidéki-rétközi kisvasút újraindítása, elsősorban idegenforgalmi, turisztikai céllal, de akár a hivatásos forgalmat is elláthatnak majd bizonyos feltételek teljesítése esetén.
Kérem, hogy a kisvasút vonala mentén lévő önkormányzatok is segítsék elő az újraindítást, mert ez az ő számukra is bevételt jelentene! Elsősorban az idegenforgalom és a vendéglátás területén új munkahelyeket létesíthetnének az érintett települések. A vállalkozóknak szintén hasznos lehetne egy ilyen kezdeményezés a tevékenységeik bővítése céljából. Javaslom minden megyénkbeli parlamenti képviselőnek, ők is támogassák a kezdeményezés mielőbbi megvalósulását!
Kiadvány a településekről
Az alapítványok, önkormányzatok, vállalkozók, civil szervezetek nyújtsanak be pályázatokat. A sikeresen elnyert hazai és uniós pályázatokból pályakorszerűsítés, sebességnövelés, korszerű motorvonatok és vasúti kocsik vásárlására lenne lehetőség.
Szóba jöhetne valamelyik uniós országból régi, használaton kívüli kis gőzmozdony vásárlása, a hazai felújítása és üzembe helyezése, amely külön megrendelésre, nosztalgiajáratként közlekedne. A pályázatokon nyert pénzből az önkormányzatok vásárolhatnának kerékpárokat is, így például Herminatanya, Dombrád és Balsa állomásokon kerékpárok kölcsönzésére is lehetőség nyílhatna.
Készülhetne angol–német–magyar nyelven egy nyomtatott kiadvány „Vendégváró Nyírség, Nyírvidék, Rétköz és Tisza környéke” címmel. Ebben ismertetnék a települések történelmét és a környék látnivalóit az ide érkező hazai és külföldi turisták számára. Két fajta menetrend elkészítését javasolnám: Nyíregyháza-Átrakó–Dombrád, illetve a Herminatanya–Balsa Tisza-part vonalakét. Az egyik hétvégére, szabad- és munkaszüneti napokra, a másik pedig munkanapokra lenne érvényes.
Különösen a nyári időszakban (áprilistól októberig) járatsűrítést javaslok a Nyíregyháza-„KGST-piac” és a Sóstógyógyfürdő közötti ingajáratra. Ez valószínűleg mindig „telt házzal” közlekedne.
Fontos a vasút
Meggyőződésem, hogy sokkal értékesebb az olyan település (legyen az város, község vagy tanya), ahol üzemelő vasútvonal halad keresztül, mint az, ahol nincs vasúti közlekedés!
Luczák András