2020.03.06. 10:02
A pénz világának útvesztői
Gyakorlatban is hasznosítható tudást kaptak a Pénz7-foglalkozásokon részt vevő tanulók.
A pénzügyi biztonságról már az iskolában is lehet tanulni
Forrás: Pixabay
A Pénziránytű Alapítvány bázisiskolájaként a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium is részt vett a Nemzetközi Pénz7 programsorozatán. A rendezvény részeként önkéntes előadók is ellátogattak az iskolába, hogy a digitális és pénzügyi biztonságról beszélgessenek a tanulókkal.
– A program célja a középiskolások pénzügyi tudatosságának erősítése, 2017 óta minden tanévben csatlakozunk ehhez a kezdeményezéshez – mondta el lapunknak Huszárné Kádár Ibolya, az intézmény vezetője.
– Szinte naponta hallhatunk híreket adathalászatról, bankkártyás visszaélésekről és a fintech technológia problémáiról, ezért fontos iskolai keretek között átadni a pénzügyi világgal kapcsolatos tudást a diákoknak.
Sok tantárgyhoz kapcsolódik
Az intézményvezető hozzátette: bár a gimnáziumokban nincs lehetőség külön tantárgyat szentelni a témának, megtalálták a módját annak, hogy belecsempésszék az információkat a tananyagba. Például történelem-, matematika-, földrajz- és életvitelórákon is szó esik a kapcsolódó anyagoknál a pénzügyi tudatosságról, illetve a kollégiumban is rendszeresen szerveznek kapcsolódó foglalkozásokat.
– Minderre a pedagógusokat is fel kell készíteni: ehhez átfogó és szakszerű segítséget kapunk a Pénziránytű-hálózattól – árulta el lapunknak Huszárné Kádár Ibolya. – Ez öt- vagy akár harmincórás képzéseket is jelent a tanároknak, akik többek között letölthető szemléletes animációkat kapnak például a tőzsde működéséről vagy a bankrendszer felépítéséről, amit beépíthetnek az órai anyagba. Sőt, már elérhetőek olyan kapcsolódó feladatgyűjtemények, melyek segítik a felkészülést az érettségire, hiszen például történelemből a 12. évfolyamos diákok pénzügyi és vállalkozási ismeretekről is tanulnak.
Fontos a felkészülés
Az intézményvezető arról is beszélt, hogy rendszeresen alkalmazzák a Pénziránytű segédanyagait, a játékosítás jegyében a diákok különböző kvízeket tölthetnek ki, illetve megjelennek az olyan XXI. századi kompetenciák, mint a kooperáció és kritikus gondolkodás. Akármilyen hihetetlennek hangzik, akár még egy testnevelésóra is bekapcsolódhat a tematikába, hiszen a csapatszellem fejlesztésére tökéletes környezetet teremt.
NA