Az aráknak a legnehezebb...

2020.04.21. 07:00

A divat iránti vágy legyőzi a vírust

A nyíregyházi divattervező, Rabócsi Re­náta igyekszik tartani a lelket az emberekben, pozitívan gondolkodni.

Forrás: Szalon

Rabócsi Renáta ruhakölteményében libbent be Kulcsár Edina szépségkirálynő, modell, műsorvezető – bő egy éve történt mindez a celebvilág Story-gáláján. Néhány hónappal korábban a nyíregyházi divattervező Budapesten nyitotta meg a RABOCSI szalont, megvalósítva ezzel az álmát. Többek között ő készítette Radics Gigi énekesnő fellépőruháit, illetve a luxusfeleségeket és az X-Faktor tehetségeit is felruházta. Minderről egyelőre múlt időben lehet írni, hiszen a koronavírus-járvány a divat világát is „foglyul ejtette”.

Elhalasztott esküvők

– A termelés leállt, a bizonytalanság az úr minden területen. Március 16-án átmenetileg, határozatlan időre mi is bezártuk az üzleteinket. Viszont úgy látom, hogy a vírus a divat iránti vágyat nem tudja az emberből kipusztítani – jegyezte meg a Nyíregyházán élő Rabócsi Renáta. – Találkoztunk olyan vásárlóval, aki a kialakult veszélyhelyzet ellenére is értetlenül állt a zárt ajtók előtt. Nehezen tudatosult benne, hogy ilyenkor ez a protokoll. Tudjuk, hogy csak részlegesek a korlátozások, ám mi mégsem fogadunk vendégeket. Az összes próbát és megbeszélést elhalasztottuk. Talán a menyasszonyoknak a legnehezebb. Vannak közöttük olyanok, akik évekig szervezték nagy alapossággal a tökéletes napot, és mégis le kellett mondaniuk. A legtöbb idénre tervezett esküvőt később rendezik meg. Mi is online tartjuk a kapcsolatot a vendégeinkkel. Igyekszünk inkább vidám, tavaszi posztokat írni, tartani a lelket az emberekben, pozitívan gondolkodni – ami nem könnyű. Sajnos, nem lehet figyelmen kívül hagyni ezt a nehéz helyzetet, melyet az egész világ átél most.

Online divatbemutató

Március elején bárki „beülhetett” a Chanel divatbemutatójára. Élőben lehetett követni a világhálón, ahogy a párizsi divathéten lehull a lepel a 2020/21-es őszi–téli ready-to-wear kollekciójáról. Az online sugárzásról a koronavírus „tehetett”, mivel sok divatszerkesztő, stylist, újságíró és híresség jelezte a távolmaradását.

– Egy online divatbemutató teljesen más, mint amikor a helyszínen lehet gyönyörködni az újdonságokban. Manapság minden otthonán kívüli program hiányzik az embereknek, nem hiszem, hogy bármi is pótolna egy ilyen nagyszabású rendezvényt. Indítottam egy nyereményjátékot a közösségi felületen, és egy ruhát ajánlottam fel nyereményként. Pusztán az a részvétel feltétele, hogy kértem, írják le: hol, milyen alkalommal viselnék ezt a ruhát, ha az övék lenne. A kommentekből jól kivehető az emberek érzése, hogy mennyire elegük van a bezártságból.

A varrodák zöme reagált az új helyzetre, és átálltak a maszkgyártásra.

– Láttam már mindenféle maszkot. Természetesen ha az ember az arcára tesz valamit, akkor azt szeretné, hogy jól nézzen ki. Sokan megértették: „A te maszkod engem véd, az enyém pedig téged.” Nekik mindegy, hogy milyen a maszk, az egészség a legfontosabb. Mi is dolgozunk, mint „home dressmaker”, és készítünk maszkokat is. Nálunk a minőség az elsődleges. Az, hogy jó minőségű anyagokból a legkényesebb, a leginkább védő, az arcot jól betakaró maszkokat állítsunk elő. Ez azért fontos nekünk, mert adományainkkal elsősorban az egészségügyben dolgozókat támogatjuk.

A tartós otthonlét jó lehetőség a leltározásra. Ám a személyes ruhavásárlás a háttérbe szorul, marad az online mód.

– Az összes webshopnak biztosítania kell a visszavásárlási garanciát. Az általános szerződési feltételekben megtalálható, hogy pontosan hány napig érvényes a visszavásárlás. Szóval a kiválasztás, a megrendelés és a kifizetés után házhoz jön a termék, jöhet a próba, „divatbemutató” a család előtt.

– Ha minden rendben, akkor marad, ha nem, akkor postafordultával irány vissza. Egyébként sokkal könnyebb, kényelmesebb otthon öltözködni, mint egy szűk próbafülkében. Van, aki több fazont és méretet rendel, a megfelelőket megtartja, ami pedig nem jó, azt visszaküldi. A webes rendelés megfontoltabb, mint amikor hirtelen „fellángolásból” vásárol az ember. Tegyük fel, hogy venni akarok egy pólót. Rákeresek a neten. Ami tetszik, megrendelem és kész. Ha bemegyek a boltba, elindulok a póló irányába, és útközben találok egy szuper, de amúgy felesleges nadrágot vagy használhatatlan, ­azonban annál szebb táskát. És persze, mindet megveszem.

– Ezért rendezik át folyamatosan az áruházakat. Hogy minél többet vásárolj! Hiába csak egy kenyérért mész be a boltba, útközben mégis sok egyéb termék kerül a kosaradba. Szóval szerintem az online vásárlásnak sok előnye van a divat világában is. Arról nem is beszélve, hogy nem kell cipekedni hazáig...

LTL

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!