Járvány

2020.04.06. 13:05

Koronavírus gombbal bővült az okostelefonos ÉletMentő app

Mától elérhető az alkalmazás két újítása, ami a koronavírus miatt kialakult helyzetben is segíti a lakosságot.

Forrás: Vodafone

Az egyik a Koronavírus információ gomb, amely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára. A másik lényeges és a jelenlegi helyzetben rendkívül hasznos újítás, hogy az applikáció a fontos és aktuális információkról mostantól push értesítésekkel is tudja tájékoztatni használóit. Az újítások a Tigra Informatikai Csoport támogatásával és részvételével valósulhattak meg.

Most kézzel kell ráfrissíteni az alkalmazásra a mobilokban, ne várjunk az automatikus megoldásra!

Az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációját a 2 hónappal ezelőtti indulása óta több mint 450 ezren töltöttek már le. Az újítások egyike a Koronavírus információ gomb, mely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára, így ez a fontos információs oldal mostantól közvetlenül elérhető az ÉletMentő applikációból.

Másik hasznos újítás, hogy az applikáció ún. push üzenetek vagy értesítések formájában el tudja küldeni a legfrissebb létfontosságú információkat azoknak, akik letöltötték az ÉletMentő alkalmazást. Ehhez feltétlenül szükséges, hogy a felhasználók az ÉletMentő applikáció letöltésekor engedélyezzék, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön.

Aki már korábban letöltötte az appot, annak telefonja Beállítások menüjében két dolgot kell engedélyeznie az ÉletMentő applikációra vonatkozóan: a frissítések automatikus letöltését és az értesítéseket.

A push üzenetek azok az okostelefonokon felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból, jelen esetben az ÉletMentő appból érkeznek. Előnyük, hogy a felhasználó

akkor is megkapja ezeket a fontos üzeneteket, ha éppen nincs megnyitva telefonján az alkalmazás vagy épp nem használja telefonját.

Az Országos Mentőszolgálat mindenkinek ajánlja az értesítések engedélyezését, hiszen így lényeges üzenetek, figyelmeztetések juthatnak el a felhasználóhoz.

Az ÉletMentő applikáció 2020 januárban indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat együttműködésében. Az applikáció célja elsősorban az, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegye a segélyhívást. Az alkalmazásban a felhasználó előre feltöltheti egészségügyi adatait, és ezek az adatok a segélyhíváskor azonnal megjelennek a diszpécser monitorján. Szuperpontos helymeghatározó rendszere pedig abban segít, hogy akkor is gyorsan megtalálják a bajbajutottat, ha az például nem tud beszélni, pontos címet mondani.

Az applikációt az indulás óta eltelt alig 2 hónapban több mint 450.000-en töltötték le és közel 2500 segélyhívás érkezett ezen keresztül, amiből 680 tényleges ellátást igénylő eset volt.

Ingyenesen hívható a magyar ügyeleti központ

Az ügyeleti központ e-mail-elérhetősége: [email protected]. A beérkező elektronikus levelekre a lehető legrövidebb időn belül ellenőrzött, hiteles választ küldenek.

A 06-80-277-455 és a 06-80-277-456 számú, ingyenesen hívható információs vonalakra kezdeményezett hívásokat a nap 24 órájában az ügyeleti központban fogadják a Nemzeti Népegészségügyi Központ munkatársai.

A kormány koronavírussal kapcsolatos hivatalos Facebook-oldalán és a koronavirus.gov.hu kormányzati honlapon hiteles és naprakész tájékoztatás található a fertőzésről.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!