Autó - Motor

2015.01.08. 13:44

Várkonyi Szabolcs: Nagyon jó volt a pályákon hóban autózni

2015. Január harmadika és hatodika között került megrendezésre a 32. International. Jänner Rallye ahol Várkonyi Szabolcs és Berendi Dávid a Honda Civic Type R R3-al indult.

2015. Január harmadika és hatodika között került megrendezésre a 32. International. Jänner Rallye ahol Várkonyi Szabolcs és Berendi Dávid a Honda Civic Type R R3-al indult.

18 gyorsasági futam várt rátok, de előtte egy kvalifikáción vettetek részt. Ezt hogy abszolváltad?

- A kvalifikáción 4.-ek lettünk, sajnos eggyel kevesebbet tudtunk menni a gyakorláson, mint a többiek, mert nem lettek kész a gumik, de jó volt a 4. helyről is indulni, nem volt baj.

A hétfői napon tíz gyorsasági futamot sikeresen teljesítettetek. Időeredményetek tekintetében folyamatosan gyorsultatok. Ennyire jól sikerültek a gumiválasztásotok, vagy jó volt az itineretek?

- Mindenki folyamatosan gyorsult, de nem a gumik miatt, ugye az mindenkinek végig egyforma volt, így ebben nem voltak különbségek.

A 11-es gyors után nyilatkoztad, hogy volt egy lassú defektetek. Mi is történt?

- Sajnos a Honda 6"-os felnije, amit kellett használni, nem ideális ezekhez a nagyon keskeny gumikhoz, ezért felszerelés közben több is megsérült és folyamatosan engedett, állandóan fújkáltuk őket, messze az ideális guminyomás felett használtuk őket, hogy kibírja a következő szervizig, de még így is volt, ami közben engedett és cserélni kellet. Ez sajnos rányomta a bélyegét az egész versenyre, így a megengedett 14 gumi helyett mi csak 8-at használtunk, hogy ne tegyünk többet tönkre.

A keddi utolsó szakasz már estébe nyúlt és 21 kilométeres volt. (Bad Zell – Tragwein - Aisttal) Milyen volt versenyezni hóban lámpasorral?

- Az első napi sötétben nem is használtuk a lámpasort végig, annyira esett a hó, hogy jobb volt lámpa nélkül, mert nagyon visszaverődött a fény. A második napon már nem esett, így jó volt a sötétben, a hóban, bár a hóátfúvások miatt néha csak sejtettük a karókból, hogy merre megy az út.

Mennyire volt változatos a pálya talaja? Gondolok is jégre, sárra, illetve az etap szakaszokon a szeges gumival milyen volt közlekedni?

- Az első napon végig esett, így még az etapok is havasak voltak, a második napra már elállt, így ekkor volt néhány hely, ahol szárazon, illetve főleg a második körben sárfelhordáson mentünk, bár ezeknek a szöges gumiknak szinte mintegy, hol használjuk, körülbelül egyformán tapad, illetve nem tapad mindenhol.

Összességében, hogy tetszett az ERC verseny? Hol végeztetek kategóriában és abszolútban?

- Összességében nagyon jó volt ezeken a pályákon hóban autózni, bár sajnos a Hondával nagy hátrányban voltunk ilyen körülmények között, az előnyét, az erős motorját nem tudtuk kamatoztatni, 5000-nél többet ritkán tudtam elforgatni, viszont a tömege, és rosszabb futóműve miatt a nagyon sokat felfelé haladó utakon, szinte haladni is alig tudtunk, volt olyan rajt, ahol csak a sportbírók segítségével tudtunk elindulni. Nem véletlenül nyerte ennyivel a kategóriánkat kis R2-es kocsi, aki rengeteg összkerekes autót is megelőzött, mivel könnyű, van rajta hóprogram, szinte meg se csúszott, csak haladt. A rendezők mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat, a hóról nem tehettek, de azért köszönjük nekik ezt az élményt, amit nem sok magyar versenyző tapasztalhatott meg életében!!

Az ERC3-ban végül 5.-ek lettünk, abszolútban 17.-ek, amikkel a körülmények ismeretében abszolút elégedettek lehetünk.

Legközelebb, hol lehet veled és csapatoddal találkozni, milyen versenyen?

- Még nem alakult ki a végleges naptárunk, 4-5 ERC futamot tervezünk, talán Írország lesz a következő áprilisban, de egy-két Mitropa futamon is valószínűleg elindulunk.

Támogatók segítségét köszönjük!

- Hajósi Miklós -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!