2014.06.13. 16:42
A taktikáé lesz a főszerep!
Hétvégén a Székesfehérvár Rallyval folytatódik az Országos Rallye Bajnokság. A királyok városa hét év után látja ismét vendégül az ORB mezőnyét.
Hétvégén a Székesfehérvár Rallyval folytatódik az Országos Rallye Bajnokság. A királyok városa hét év után látja ismét vendégül az ORB mezőnyét.
A Királyok Városa hét év után látja ismét vendégül az ORB mezőnyét, ami egyből kettőzött kihívás elé állítja a pilótákat és navigátoraikat, így Budavári Zoltánt és Kovács Szabolcsot is, hiszen a székesfehérvári futam vegyes talajú verseny lesz. Az első versenynap murván, míg a másodikon aszfalton zajlik a küzdelem.
A Laroco MSE kettőse csütörtökön tesztelt, bejáratták az EVO IX-es Lancert, hogy minden tökéletesen működjön a hétvégi futamon. A Székesfehérvár Rallye egy nehéz, technikát és embert egyaránt próbára tevő verseny, ahol úgy kell gyorsnak lenni, hogy közben a versenyautó ne sérüljön meg a nehéz, sziklás, murvás talajon.
- Ezek a pályák nagyon nehezek, azt is mondhatnám, igazi autógyilkos szakaszok. Rengeteg a szikla, a kő, igazán kemény lesz az első nap. Nehéz egy ilyen versenyen menni, mert ha nagyon gyorsan kezd az ember, az lehet az alapja egy szép eredménynek, viszont ez a tempó hamar végzetessé is válhat, hisz sok a szikla a pályák mentén, amik könnyen kárt tehetnek az autóban. Lehet, hogy érdemes okosabban, megfontoltan kezdeni. Az aszfaltos pályák közül az Oroszlány-Pusztavám szakaszt ismerem, ott mentem már Rali Túrában, nagyon tetszett. A leghosszabb aszfaltos gyorsasági teljesen új számomra, szerintem az fogja eldönteni a helyezések sorsát a második nap. Ha a Székesfehérvár Rallye egészét nézzük, akkor van egy szakasz, ami mindenki számára ismeretlen, de öt azért szegről-végről ismerős a mezőnynek. Persze senki sem ment rajta az utóbbi években, ez hozzá tartozik az igazsághoz. Nekem az volt a tapasztalatom, hogy azokon a szakaszokon, amiken régebben autóztam, azokat egész jól meg tudom csinálni és elég jól emlékszem rájuk. Hogy a többiek is így lesznek-e ezzel, azt nem tudom megmondani, majd kiderül. Annak ellenére, hogy relatív „ismeretlenek” mindenki számára a mostani szakaszok, szerintem nem lesz nagy keveredés az élmezőnyben, akik eddig is jól mentek, azok ezután is gyorsak lesznek. Szeretnénk a versenyt befejezni és minél több pontot szerezni, de ha azt látom az első pár gyorsasági után, hogy szoros a küzdelem, megpróbálok gyorsítani, ha viszont nagyok lesznek a különbségek megpróbálom beosztani az autót - nyilatkozta Budavári Zoltán.
- Számomra az nem jelent hátrányt, hogy jó ideig a Székesfehérvár Rallye nem volt a bajnokság része, hiszen nekem minden futam új, sőt talán előny is és örülök neki, hogy így egy kiegyensúlyozottabb versenyben vehetek részt! Bízom benne, hogy az autónk ugyan úgy gondmentesen végig visz minket a Fehérvár Ralin, mint az eddigi futamokon és talán egy szép eredményt is össze tudunk majd hozni. Hosszú verseny elé nézünk, nagy meleggel, így a mostani futam inkább a túlélésről fog szólni, különösen a murvás részek miatt. Az első nap lesz a vízválasztó, a defektek, és a nagyobb igénybevétel miatt. Célba szeretnénk érni, de ha megcsípnénk a kategória dobogót, akkor az abszolút várakozásokon felüli teljesítmény lenne számunkra - vélekedett Kovács Szabolcs.
- Mamprobi Méda -