2014.05.07. 19:06
Szoták Mihály és a motoros gyorsulás
Beszélgetés Misivel, a Dragracing Gyorsulási Verseny május 17-i Kiskunlacházi futama előtt.
Beszélgetés Misivel, a Dragracing Gyorsulási Verseny május 17-i Kiskunlacházi futama előtt.
Mesélnél a motorodról?
- Kawasaki ZX6r 2005-2006 évjárat. 636 ccm 121 Le keréken. Akrapovic kipufogó rendszerrel AGO Motors által beállított négy térképes Power Commander V másodlagos injektorsor vezérlővel (SFM) és egy automatikus finomhangoló modullal (AutoTune) felszerelve.
Hogy kezdődött ez a szenvedély, egy pár gondolatot magadról.
- A technikai sportok szenvedélye gyerekkorom óta tart. Debrecenben a salakmotor pálya mellett nőttem fel, és a családban nagybátyám Tabaka József versenyzett, amit unokaöccse folytat Tabaka Jocy, tehát úgymond a véremben van a motorok iránti szenvedély. A Kawasaki iránti szenvedély ZX7-es szériánál kezdődött és, azóta kitartok a márka mellett. Első versenyem 2008-ban volt Fertőszentmiklóson. Abban az évben csak Fertőszentmiklósra jártam versenyre, és megtanultam a rutinosabb versenyzők segítségével a technikákat. Ez volt a tanulóévem. A következő két évben már a motoron is csinálgattam ezt-azt, és más bajnokságra is kilátogattam. 2010 év végén megalapítottuk egyesületünket, a S’IMI Racing egyesületet. Az igazi fejlesztést 2011 évre sikerült megoldanom és abban az évben minden versenyre eljutottam. Szerintem egyedül Magyarországon én indultam minden szervezet versenyen.
2011-es eredményeim:
2012-es eredményeim:
2013-as eredményeim:
A 2014 évben szeretném folytatni a hagyományt, és a legtöbb versenyre eljutó versenyző szeretnénk lenni. Emellett szeretnénk egy-két jó eredményt elcsípni. Eddig 7 versenyre sikerült eljutnom, és elég jó eredménnyel zárni a mezőnyt figyelembe véve. A versenyekre elkísér a családom és támogatnak benne. Ezenfelül egy családias hangulatot alakítottunk ki a versenyeken a csapattársakkal, barátokkal, ellenfelekkel.
Milyen érzés tölt el közvetlen a rajtban?
- A rajtnál mikor elkezdek, gumit melegíteni kikapcsolok minden külső hangot. A stagetbe beállva csak az ellenfélnek a beállását figyelem és a lámpák folyamatos felgyulladásával emelem, a fordulatszámot, illetve kezdem csúsztatási pontra engedni a kuplungot, a zöld lámpára elindulni a lehető legjobban. A gumimelegítés után az adrenalin felmegy bennem és emelkedik a maximumig, a zöld lámpáig és tart a célvonalig.
Mennyire figyeled a sporttársaid verseny közben és máskor?
- A sporttársaimmal mondhatom, hogy mindenkivel jó kapcsolatban vagyok, beleértve a négykerekű versenyzőket is, igaz egy-két kivétel biztos van, de az meg erősíti a szabályt. Versenyközben elsősorban a motorosokat figyelem. A kategóriámon belül már a versenyzési stílusa is érdekel, hogy mi lehet a gyengéje, ha vele kerülnék össze a döntőkbe. Versenyen kívül sok versenyzővel baráti, illetve csapattársi kapcsolat van közöttünk, akivel többször beszélünk hetente és a kisebb-nagyobb pihenők alatt technikai és más információk gyűjtése miatt.
Fel dob-e a sok néző látványa a pálya mellett?
- Igen feldob a sok néző, mert általában a több ember jobb hangulatot csinál, és nagyon jó érzés minél több ember előtt megmutatni mit tudunk össze hozni a Kawával közösen.
Mit jelent számodra a gyorsulás, mint sport?
- Számomra a gyorsulás egy életérzés, életem része. A versenyeken nekem a legfontosabb, hogy minél több futamot tudjak menni, és másodlagos az eredmény, mert az adrenalinbomba, amit az ember kap, minden rajtnál felülmúlja számomra az eredményt. Ezen kívül egy fajta kihívást jelent az ellenfelek legyőzése és az eredményesség. Sajnos az alkatom nem teszi lehetővé, hogy a leggyorsabb legyek, igaz mindig törekszem arra, hogy ez sikerüljön, illetve a döntők folyamán próbáljam ezt ellensúlyozni a technikámmal.
Mi lenne a kívánságod a Dragracing.hu gyorsulási versenyeivel kapcsolatban?
- A motoros depo közelebb helyezése a starthoz.
- Hajósi Miklós -